Reklámozd a disznód uniós pénzen!

Mezőgazdasági termékek uniós belső piacon és harmadik országokban történő megismertetéséhez, promóciójához vissza nem térítendő, legfeljebb 50 százalékos támogatási lehetőségre írt ki pályázatot a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM).

GazdanetO. Horváth György2010. 03. 03. szerda2010. 03. 03.
Reklámozd a disznód uniós pénzen!

A támogatásnak nincs pályázónkénti „felső határa”, a támogatási összegek ágazatokra bontva vannak meghatározva – mondták a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériumban. A szaktárcánál felhívták a figyelmet arra is, hogy a tájékoztatásra és promócióra előirányzott kifizetések 2009-ben uniós szinten nem haladták meg az 50 millió eurót. Az EU egészében pedig soha nem merítették még ki a keretet, a felhasználási maximum eddig 85-87 százalékos volt.

A kiírás szerint a pályázatokat az EU belső piacait érintően minden év november 30-ig, harmadik országokat érintően március 31-ig kell benyújtani a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatalhoz (MVH). A pályázat célja az Európai Unió mezőgazdasági és élelmiszeripari termékeire, valamint azok előállítási módjára vonatkozó, EU-n belüli, illetve harmadik piacra irányuló tájékoztató és promóciós programok támogatása, európai uniós forrásból, vissza nem térítendő támogatásként – írta az MTI. A támogatás mértéke az intézkedések elszámolható nettó költségeinek legfeljebb 50 százaléka. A pályázó szervezetnek a program finanszírozásában az éves tényleges költségek legalább 20 százalékáig kell részt vennie, a finanszírozás többi része – 0 és 30 százalék között – az érintett tagállamot terheli.

A program időtartama a szerződés aláírásától számított 1, 2 vagy 3 év, előnyben részesülnek a több éven átívelő, hosszabbtávú stratégia mentén felépülő programok. A kiírás alapján tájékoztató és/vagy promóciós „programnak” olyan több akcióból álló marketing intézkedéscsomag tekinthető, amely több, egymásra épülő vagy egymást kiegészítő marketingeszköz alkalmazásával valósul meg egy koherens stratégia mentén. Egyetlen tájékoztató és/vagy promóciós akció nem minősül programnak, ezért támogatásban nem részesíthető.

A tájékoztató és/vagy promóciós program nem irányulhat meghatározott márkanévre, és nem részesíthet előnyben termékeket különleges származásuk alapján. A termékek származására való bármely hivatkozásnak a kampány fő üzenetéhez képest másodlagosnak kell lennie. „Programon” az intézkedések olyan összefüggő együttese értendő, amelyek nagyságrendjüket tekintve elég jelentősek ahhoz, hogy elősegítsék az érintett termékekre vonatkozó ismeretek növelését és e termékek értékesítésének fokozását.

Támogatásban részesíthető a PR tevékenység, promóció és reklám, amely elsősorban a közösségi termékek minőségét, higiénikus, egészséges, biztonságos voltát, speciális gyártási módszereket, tápértéket, jelölését, környezetkímélő voltát, állatjóléti előírásoknak való megfelelését, stb. állítja előtérbe. Támogatható továbbá a nemzetközi és európai jelentőségű rendezvényeken, vásárokon és kiállításokon való részvétel, különösen a közösségi termékek imázsát javító standok létesítése. Támogathatók a tájékoztató kampányok is, például meghatározott termőhelyről származó minőségi borok, illetve a földrajzi jelzéssel ellátott borok és a földrajzi jelzéssel vagy védett hagyományos megjelöléssel ellátott szeszes italok.
 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek