Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Mit kell tennie annak a kistermelőnek, aki közvetlenül a nagy áruházláncoknak szeretné eladni a termését? Az biztos, hogy létezik, hiszen akadnak rá példák, de miért jó és mitől működőképes ez a gyakorlat?
Keveset tárgyalt témát jár körül a Népszabadság: a lap olyan kistermelők tapasztalatait foglalja össze, akik a felvásárlók, forgalmazók kiiktatásával közvetlenül a nagykereskedelmi láncoknak adják el árujukat. Aki szeretné követni a példájukat, jó tanácsul szolgálhatnak a megállapítások – elsőként rögtön az, hogy mit is érdemes termelni. Olyasmibe érdemes belefogni, amit a nagytermelők nem, vagy csak nehezen képesek előállítani – elsősorban a zöldségekben, gyümölcsökben, fűszernövényekben rejlenek nagy lehetőségek. Speciális, nehezen helyettesíthető terméket ajánlott választani,melyeknek nincs komoly konkurenciája, s amit nemigen importálnak – vagy a magas szállítási költségek, vagy az áru érzékenysége, romlékonysága miatt.
Alkalmazkodni kell ugyanakkor a kereskedelmi lánc igényeihez, készen állni a fajtaváltásra, új fajták telepítésére is. Azok lesznek sikeresek e műfajban, akik nyitottak az újdonságokra, folyamatosan igyekeznek növelni hatékonyságukat, javítani termékeik minőségét, fejlesztenek, beruháznak – azaz láthatólag hosszú távra terveznek. Az ilyen termelők jellemzően képzettek és jó a gyakorlati érzékük. A ami ennél is fontosabb: családban gazdálkodnak. A jelek szerint ez lehet az egyik kulcs a közvetlen értékesítéshez:. A cikk szerint a nagy kereskedelmi láncok közvetlen beszállítói szinte mind családi gazdaságok, legfeljebb néhány alkalmazottal. A munka nagy részét a családtagok látják el és ők töltik be a fontos funkciókat. Az ilyen gazdaságokban jellemzően több generáció dolgozik együtt, s meghatározó szerepet kapnak a családi tradíciók.
A közvetlen értékesítés legnagyobb hátránya a tőkehiány, sokszor nehezen biztosítható a folyamatos termelés, a termés feldolgozása és logisztikája. Ugyanakkor hiába alacsony az ár, a termelőknek a nagykereskedelmi lánccal való kapcsolat garanciát jelent arra, hogy biztosan el tudják adni teljes árujukat, méghozzá egyben – szemben azokkal a sorstársaikkal, akik a piacon, kis tételben próbálnak túladni termékeiken.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu