![](https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17440889_auto_resized.jpg?ver1)
Így vonultak fel a magyar sportolók a Szajnán – képek
nemzetisport.hu
![](https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17440889_auto_resized.jpg?ver1)
Úgy tűnik, még nagyon sokat kell dolgozni a hazai termékek vásárlására buzdító mozgalmaknak, ugyanis a vásárlókat legkevésbé sem érdekli, hogy milyen nációbeli árut vesz le a boltok polcairól. Az sem számít, hogy mennyire környezetbarát a termék - derül ki a Kirakat.hu és az Ipsos felméréséből.
Kép: Kecskemét, 2008. december 12. Tesco, karácsonyi bevásárlás, hipermárket. Fotó: Ujvári Sándor
Egy év alatt 14 százalékkal 46 százalékra csökkent a magyar termékeket tudatosan kereső vásárlók aránya, s ezzel párhuzamosan kiderült, hogy nőtt a tudatosság – melyet leginkább az ár motivál -, s kevésbé ragaszkodunk elveinkhez, etikai ítéleteinkhez a megvásárolandó áru kiválasztása során.
A lényeg tehát az ár, pontosabban az olcsóság, és csak nagyon messze, utána következik a termék kiválasztásában, hogy magyar cég állította-e elő, vagy sem. Százból nyolcvanan választunk így. Sőt, a magyarságtudatunkra jellemző, hogy inkább azért választjuk a magyar terméket, mert azt hisszük, hogy jobb a minősége, mint a külföldié, de nem azért, mert azzal hazai munkahelyet teremtünk, vagy egyáltalán, „csak” azért, mert magyar.
Az Ipsos tavalyi elemzése szerint a lakosság mindenekelőtt az élelmiszerek esetében favorizálja a magyar árut - ezen belül leginkább a hús- és hentesáruknál, a tejeknél és tejtermékeknél, valamint a zöldség- és gyümölcsféléknél előny a hazai eredet.
nemzetisport.hu
metropol.hu
origo.hu
hirtv.hu
szon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
origo.hu
nemzetisport.hu
origo.hu
mandiner.hu
origo.hu