Kiválóságot osztogattak

Majdnem húsz újabb termék kapta meg a jogot a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy viselésére. Most már több mint 500 élelmiszeren szerepel a jelölés, aminek ismertségét jövőre növelni szeretné az Agrármarketing Centrum.

GazdanetIlijin Kinga2010. 12. 08. szerda2010. 12. 08.
Kiválóságot osztogattak

Jövőre a hazai lakosság felével szeretné megismertetni a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet az Agrármarketing Centrum (AMC) - derült ki azon a keddi ünnepségen, amelyen 18 termék kapta meg a jogot a védjegy viselésére. Az új csatlakozókkal együtt már több mint 500 magyar áru viselheti a kiváló hazai minőséget jelölő védjegyet. A Kiváló Magyar Élelmiszer minősítés 12 éve létezik, minden azt elnyert termék szigorú feltételeknek kell, hogy megfeleljen - ezt szúrópróba-szerű ellenőrzésekkel időről időre tesztelik is.

Persze nem sokat ér a minőségellenőrzés, ha a fogyasztók nem tudnak a védjegyről - épp ezért tartja fontosnak Simon Péter, az AMC igazgatója, hogy egyre több magyarral megismertessék a címkét. Most az ismertség 30 százalék körüli, ezt szeretnék jövőre 50 százalékig feltornászni, amihez egészen biztosan szükség lesz anyagi háttérre is. Ezzel kapcsolatban a vezető annyit mondott el: 2010-ben 100 millió forintot költöttek a rendszer fenntartására, de az összeg jövőre biztosan emelkedni fog. Hogy mennyivel, azt még nem tudni, hiszen az AMC-nek még nincs pontos költségvetése 2011-re.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek