Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A Négy Mancs több százmillió forintból gazdálkodott, s pénzelte többet között a magyar libamáj és libatoll ágazat ellehetetlenítését célzó kampányát. Most viszont a magyar kormány is beszáll a libamáj külföldi és hazai népszerűsítésébe.
Kép: Egy pincérnek öltözött férfi egy elegáns hölgyet tölcséren keresztül etet a Fogarasi úti TESCO áruház előtt, ahol PETA nemzetközi állatvédő szervezet rendezett rendhagyó tiltakozást az ellen, hogy az áruházlánc kényszertömésből származó libamájat értékesít. 2009.02.18. fotó: Németh András Péter
Az 1800 tonnás éves termelésével Magyarország a világtermelés 80%-át adja a hízott libamájnak, ezért a magyar libamáj egy olyan világhírű hungarikum, amelyet külföldön is meg kell védeni! A III. orosházi Libamájfesztivál keretein belül, a Millenárison tartott háttérbeszélgetésen mind a szakemberek mind az újságírók egyet értettek abban, hogy a megoldást egy nemzetközi, közös ágazati marketing stratégia jelentené. Ehhez azonban nincs meg egy megfelelő szervezet, aki koordinálja és aki finanszírozzon egy ilyen kampányt. A szervezők azonban tovább folytatják az egyeztetéseket a kormányzati és az ágazat képviselőivel, hogy a tervekből minél előbb konkrétumok lehessenek.*
A háttérbeszélgetésen felvetődött azonban az is, hogy a Négy Mancs fillérekből oldotta meg a kampányát. Ezt a szervezők egy táblázattal cáfolják (sajtóközlemény), amelyben összefoglalták a magyarországi Négy Mancs közhasznúsági jelentéseiben leírt költségvetést. A táblázatból kiderül, hogy a Négy Mancs több százmillió forintból gazdálkodott – olvasható a Szabad Föld Online-nak elküldött összefoglalóban.
A találkozóra azért került sor, mert megrendezik a III. orosházi Libamájfesztivált, s ennek keretein belül beszélt több szakértő a lúdágazatról. A háttérbeszélgetésen a kormányzatot képviselő Dull Péter osztályvezető, az ágazatot képviselő Elekes Lajos, a Merian Foods Kft. ügyvezetője, illetve kommunikációs és marketing szakemberek vitatták meg a magyar liba ágazat helyzetét, és közösen keresték a megoldást a főleg Négy Mancs okozta külföldi keresletcsökkenésre.
Arra jutottak, hogy hazai fogyasztókat is meg kell győzni a fogyasztás növelésére, mert a Kaposvári egyetem felméréséből az is kiderült, hogy magyarok mindössze 30%-a fogyaszt rendszeresen libamájat. Ugyanakkor a német és a skandináv piacot felesleges lenne a máj népszerűsítése, így egyéb termékekre – comb, mell stb. – kell koncentrálni. A hagyományos liba- és kacsamáj fogyasztó országokban viszont aktív marketingakciókat kell szervezni. Ebbe az állam is beszáll, de még nem tisztázott, mennyivel.
Poór Csaba kommunikációs szakértő előadásában 2006-ig visszamenőleg elemezte a Négy Mancs és Magyarország kommunikációját, amelyből kiderült, hogy tudományos bizonyíték, és magyarázat nem elegendő, érzelmi szinten kell befolyásolni a fogyasztót. Ezt tette a Négy Mancs is, ezért volt ekkora hatással az állatvédő szervezet úgynevezett Foie Gras kampánya.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu