Élelmiszer: 4 százalékkal több, 4 százalékkal drágább

Az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 4 százalékkal emelkedett 2010. december-2011. november során, az előző hasonló időszakhoz képest, a Nielsen piackutató vállalat által mért 90 termékcsoportból. Éves forgalmuk így meghaladta az 1340 milliárd forintot.

Gazdanet2012. 01. 11. szerda2012. 01. 11.
Élelmiszer: 4 százalékkal több, 4 százalékkal drágább

- Az élelmiszerek átlag 4 százalékos drágulásához hasonló ütemben nőtt a kiskereskedelmi eladás. Ez azt jelenti, hogy a fogyasztók a legutóbbi tizenkét hónapban nem vásároltak kevesebb élelmiszert, mint egy évvel korábban – hangsúlyozza Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője, akit a trademagazin.hu idéz. Regionális szempontból átlag felett nőtt az északnyugati és északkeleti megyék élelmiszer-üzleteinek forgalma, 8, illetve 7 százalékkal.

- Figyelemre méltó az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek iránt megnyilvánult nagy érdeklődés. Ugyanis a korábbi évek negatív trendjeivel szemben értéket tekintve 8, mennyiség szempontjából 6 százalékkal emelkedett a forgalom a legkisebb üzlettípusban – tájékoztat Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője. – Értékben szintén átlag felett, 6 százalékkal bővült a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatorna, amelynél mennyiség szempontjából plusz 1 százalékot regisztráltunk, éves összehasonlításban.

A különböző termékekből mind értékben, mind mennyiségben többet adtak el a következőkből: húskészítmény, sör, szénsavas üdítőital, jégkrém, cukorka, valamint szeletes csokoládé. Kiemelkedett a kereslet dinamikája, átlag feletti növekedési arányokkal sör és jégkrém mellett többek között energiaitalnál, valamint jeges teánál.
 

Ezek is érdekelhetnek