Csak minden ötödik élelmiszer lehet magyar termék

Jövő ilyenkor a hazai boltokban lévő élelmiszereknek mindössze 20 százalékára lehet majd „magyar termék” jelölésű. Az arány ma nagyjából 40 százalék.

GazdanetO. Horváth György2012. 09. 23. vasárnap2012. 09. 23.
Csak minden ötödik élelmiszer lehet magyar termék

A magyar termékek piaci szerepének erősítésében kiemelt jelentősége van az ez év szeptemberében hatályba lépő magyartermék-rendeletnek, amely többek között szabályozza, hogy milyen feltételek mellett tüntethető fel az élelmiszerek csomagolásán a „magyar termék”, a „hazai termék” és a „hazai feldolgozású termék” jelölés. A jelölési rendszer egyik célja, hogy a vásárlók számára egyértelművé tegye a termékek származási helyét, összetételét. A Magyar Termék Nonprofit Kft. becslései szerint közel felére fog visszaesni azon termékek száma, mely a „magyar termék” megjelölést használhatja, a mostani állapotokhoz képest. „Ha a teljes élelmiszerskálát nézzük, akkor jelenleg a termékek 40 százaléka használ valamilyen magyar termékre utaló megjelenítési formát, ez az egy éves türelmi idő leteltével maximum a 20 százalékot fogja elérni” – magyarázta Kecskeméti Attila, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója. „Fontos látni, hogy az egyes kategóriák esetében a gyártóknak nem átlagban, hanem tételenként kell eleget tenniük az elvárásoknak, így ez jelentősen meghatározza majd a „magyar termék”, a „hazai termék” és a „hazai feldolgozású termékek” körét – hangsúlyozta az igazgató.

Mindez a Szegeden először megrendezett Magyar élelmiszeripari és beszállítói fórum és konferencia keretében hangzott el, ahol egy asztalhoz ültek a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar meghatározó szereplői annak érdekében, hogy együtt találjanak közös megoldásokat a szektor kiemelkedő feladataira.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek