A Coop Rally a magyarországi élelmiszer-feldolgozás egyik legfontosabb éves seregszemléje. Ezt Zsigó Róbert, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára mondta azon budapesti sajtótájékoztatón, amelyen bejelentették, hogy a verseny 2019. szeptember 4-ikén 14. alkalommal elstartol.

Mindig versenyben a minőségért

Persze, verseny ez, a neve is rally, vagyis a résztvevőknek autókkal kell eljutni egyik helyről a másikra, ahol játékos és kreatív feladatok várnak rájuk. A CO-OP Hungary Zrt. azonban olyan hagyományt teremtett ezzel, amikor 2006-ban elindította a Coop Rally versenysorozatát, hogy rajtuk kívül csak kevesen gondoltak arra, hogy a XIV. futamon már nem csak arról számolhatnak be, hogy az elmúlt évek alatt 111 hazai élelmiszeripari termelő mutatkozott be, de a felmérések szerint a magyar vásárlók 85,9 százaléka ma már két, tulajdonságaiban megegyező, azonos árú termék közül a hazait választja, 52,7 százalékuk pedig 10 százalékkal magasabb árat is hajlandó fizetni a hazaiért a külföldivel szemben, ha az eredetet védjegy igazolja. Tóth Géza a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója szerint ez a tudatosság tetten érhető üzleteikben. A Coop-üzletláncnak amúgy 1700 településen mintegy 2500 franchise boltja van, további 2000 üzletet pedig naponta látnak el áruval, s ezzel együtt 1,5 millió vevőt.

Pekó László (jobbra) átadja az idei rally házigazdáinak termékeit tartalmazó kosarat Zsigó Róbertnek

Zsigó Róbert államtitkár erre is utalva fogalmazott úgy, hogy Magyarországon jelentősen nőtt a hazai élelmiszeripar jövedelmezősége: 2010 óta az ágazat teljes árbevétele mintegy 50 százalékkal nőtt, s mivel az export aránya is dinamikusan növekszik, nagyobb a beruházási kedv is. Az ágazatba ezzel együtt jelentős mennyiségű, több mint 300 milliárd forintos támogatás érkezett hazai és uniós forrásokból.

Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke a cég társadalmi felelősségvállalását emelte ki, valamint azt, hogy a cél nem csupán a magyar termékek népszerűsítése: 2010 óta több mint 130 millió forint értékű, csaknem 300 tonna élelmiszer adománnyal segítettek önhibájukon kívül bajba jutott embereken, valamint nevelőotthonokban és nevelőszülőknél élő különleges ellátást igénylő – több mint 25 000 – gyermeken. Tizenegy éve működik a Bartolák Mihály Alapítványuk, amely tehetséges fiatalok tanulmányait segíti. Huszonkét éve pedig – 2013-tól gyémántfokozatú támogatóként – a magyar olimpiai csapat munkáját segítik.

A Coop-csoport

A 100 százalékban magyar tulajdonú, hétszeres MagyarBrands-díjas COOP Gazdasági Csoport jelenleg közel 700 kis- és középvállalkozást számlál. Tavalyi árbevétele 627 milliárd forint volt. Több 10 ezer alkalmazottjával az ország egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztatója.

A XIV. Coop Rally számokban

100 cég, 300 résztvevő, 8 állomás, 117 autó, 3 nap, 640 kilométer

A XIV. Coop Rally helyszínei

Szeged: Pick Szeged Zrt.; Kiskunfélegyháza: Integrál Zrt. Baromfi-feldolgozó Üzem; Felsőlajos: Márka Üdítőgyártó Kft.; Abony: CO-OP Star Zrt. 229. sz. COOP SZUPER; Nádudvar: Nádudvari Élelmiszer Kft. Húsüzem; Miskolc: Észak-Kelet Pro-Coop Zrt. Logisztikai központ; Miskolc: Naszálytej Zrt. Miskolci tejüzem; Szegi: Grand Tokaj Zrt.

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.