Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
- Készüljön fel, nagyon siralmas látványban lesz része - mondja, még telefonon, Jónás István nyugdíjas vasutas, amikor felhívom, hogy mutassa meg Pusztaszabolcson azt a területet, ahol a MÁV elővárosi motorvonattender győztese, a svájci Stadler kétmilliárd forintos beruházással megépíti az ország legkorszerűbb járműkarbantartó üzemét.
A cég a közbeszerzési eljárás második elbírálása során lett nyertes a Bombardier-vel szemben: tízmilliárd forinttal olcsóbban adja a vonatokat, és azok üzemeltetését is reálisabb áron vállalta. Hosszú távon 40 milliárdot spórolhat a MÁV és az adófizetők - nyilatkozta Gaál Gyula, a MÁV Rt. elnök-vezérigazgatója.
Jónás István 1960-ban kezdte a szolgálatot az Ercsi Gazdasági Vasútnál, öt évvel később már a pusztaszabolcsi fűtőházban dolgozott.
- Javítottuk a 411-es, 424-es, 375-ös gőzmozdonyokat és kocsiszekrényeket. Voltam kocsivizsgáló, kocsijavító - meséli, már egykori munkahelye felé közeledve. A romos épület oldalán tábla: MÁV kocsijavító műhely, Pusztaszabolcs. - Ide érkeztek be a kocsik, itt volt a személyzeti bejáró, ott a konyha, az öltöző. Legalábbis ami maradt belőlük. Miután 1995 májusában bezárt az üzem, mindent széthordtak - vezet körbe egykori "birodalmának" romjain. - Ez volt valamikor az irodám - invitál az egyik leglepusztultabb helyiségbe. A falakon graffitik, a padlón szemét. A kocsijavítóban ott a többtonnás rakodódaru; ezt nem tudták kiszerelni.
- Más világ volt akkor és más emberek. Olyan korszerű gépesítés volt itt, hogy Fényeslitke és Pécs után Pusztaszabolcs volt a legkorszerűbb a rangsorban - teszi hozzá Jónás.
{p}
- Egy év múlva ismét vonatok járhatnak majd be az egykori kocsijavító területére. A svájci Stadler AG addigra kívánja felépíteni a korszerű karbantartó bázist, ahol a Budapest-Pusztaszabolcs, Budapest-Tatabánya és Budapest-Székesfehérvár között közlekedő FLIRT típusú motorvonatok karbantartása zajlik majd - ezek már Csárádi János egykori MÁV-vezérigazgató szavai, aki a HungaRail Kft. felelős vezetőjeként irányította a tendereljárás mellékletét képező járműkarbantartó megtervezésén dolgozó Stadler AG-s mérnökcsapatot.
Csárádi Jánostól megtudtuk: a harminc, majd további ugyanennyi motorvonat gyártásában és harmincéves karbantartásában negyvenszázalékos lesz a hazai beszállítási arány, ez becsléseik szerint 1500-1800 új dolgozó felvételét indokolja Magyarországon.
- A vonathoz kell speciális ablaküveget, ülést, csomagtartót gyártani, ezekben is számítunk a magyar iparra. Az új vonatok karbantartása és tisztítása további ötven új fő foglalkoztatását igényli - mondta Csárádi.
- A település életében ez óriási fejlődés lesz - emeli ki hivatalában Czompó István pusztaszabolcsi polgármester, aki szerint, ha a hír igaz, a motorvonatok a hajnali-reggeli órákban harmincpercenként közlekednek majd, s a tervek szerint később elérik Dunaújvárost is.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu