Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Az osztrák munkaerő-piaci szolgálat nemkívánatos munkaerőnek nevezte a magyar sofőröket, míg a fuvarozók vezetője az ellenkezőjét tartja. Miközben ők vitáznak, a hazánkban működő osztrák szállítócégek harmadik országbeli sofőröket alkalmaznak.
Minden harmadik osztrák teherautót külföldi, minden hatodikat magyar vezeti - ez derült ki az osztrák Munkaerő-piaci Szolgálat (AMS) az uniós bővítés óta megnövekedett közúti teherforgalommal kapcsolatban végzett, ezerhatszáz sofőrre kiterjedő felméréséből. Az eredménye alapján az AMS elhibázottnak minősítette a külföldi ingázók és a gyakornokok foglalkoztatását lehetővé tevő megállapodásokat. A szolgálat követeli a létszámcsökkentést és a munkavállalási megállapodások megkötésének leállítását.
Az osztrák fuvarozók szövetségének vezetője, Nikolaus Glisic megvédte a magyar teherautó-vezetők ausztriai alkalmazását az AMS vádjaival szemben. A szövetség vezetője hangsúlyozta: a magyar teherautó-sofőrök fontos közvetítők voltak, és jelenleg is azok a keleti üzletekben. Glisic visszautasította a szolgálat azon követelését, hogy hirdessenek moratóriumot az ausztriai munkavállalást lehetővé tevő szerződések megkötésére. Őszerinte éppen ellenkezőleg, a keretszámok növelésére lenne szükség. A szakember hozzáfűzte: az AMS által ajánlott osztrák munkaerő gyakran nem megfelelően képzett és nem eléggé rugalmas a feladat-teljesítésben.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) regionális képviselője, Fekete Zoltán az osztrák vitával kapcsolatban elmondta a Kisalföldnek, hogy az uniós csatlakozás után Magyarország és Ausztria között a munkaerőpiac felszabadítása köztudottan elmaradt, az uniós előírás szerint még hat évet kell várni rá. Addig a "harmadik országos" rendelkezések érvényesek a két ország között.
- Az éremnek van még egy oldala: az osztrák fuvarozó vállalkozók folyamatosan jelentkeznek be hatóságainknál magyarországi munkavégzésre, aminek feltétele a munkavállalási engedély megléte. Megyénkben már több ilyen osztrák vállalkozás működik, s mára a piacért folyó harc részeseivé váltak. Ezek szinte minden esetben harmadik országbeli, például bolgár, román sofőröket, s elvétve magyarokat alkalmaznak. Ezt odahaza nem tehetnék meg - mondta el Fekete Zoltán, majd hozzátette, hogy ezzel párhuzamosan magyar fuvarozó vállalkozások szlovák területre helyezik át vállalkozásaikat, mivel ott kedvezőbb feltételek mellett dolgozhatnak. Az pedig a szlovákoknak okoz főfájást.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu