Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Holnap ünnepélyesen átadják Szegeden az M5-ös autópálya Kiskunfélegyházától Szegedig terjedő, 45,4 kilométeres szakaszát, illetve három kilométert a várost északról elkerülő, Románia felé vezető útból.
Még a Medgyessy-kormány tett ígéretet arra 2004 januárjában, hogy az évek óta késlekedő sztráda 2005-ben megérkezik Szegedre. A beruházások hiányában gazdaságilag stagnáló térség mint messiást várja az autópályát. Nemcsak az ország déli kapuja reméli, hogy, mintegy varázsütésre, közelebb kerül az áru és a tőke körforgásához, a környező falvak is bíznak benne, hogy a javuló logisztikai helyzet majd munkahelyeket hoz magával. Jellemzi a várakozást, hogy a megyei lap az előző kormányfő ígérete óta folyamatosan a címlapon számolt visszafelé: hányat kell még aludni az M5-ös megnyitásáig. A város gazdasági felzárkózását két tényezőtől várja: az egyik az egyetemre alapozott kutatás-fejlesztés, a másik, hogy jelentős kereskedelmi útvonalak vonulnak rajta keresztül Románia és a Vajdaság felé. Ebből azonban megfelelő utak híján főleg kára származott Szegednek, mert a kamionok lassították a forgalmat és telefüstölték az utakat. A zsúfolt 5-ös úton Budapest irányába indulni nem volt valami vidám. A most átadott szakasz csak az utóbbi problémát orvosolja, ámde márciusban már a szerb határig terjedő elkerülő út is járható lesz, s a tervek szerint 2007-ben - egy új Tisza-híddal együtt - elkészül a Nagylak irányába tartó M-43-as gyorsforgalmi út is.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu