Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Az évente a Coop üzletekben vásárláskor otthagyott összeg kettő-hat százalékát kaphatják meg azok, akik, élve a lehetőséggel, törzskártyát igényelnek. A CO-OP Hungary Zrt. a magyar kereskedelmi láncok közül elsőként vezeti be rendszerét - jelentette be Bartus Pál, az évi 370 milliárd forintos forgalmú cég elnök-vezérigazgatója.
A módszert svéd minta alapján a jászberényi Coop Star Rt. tesztelte, s ott alig egy év alatt 45 ezer törzsvásárlót jegyeztek. A kereskedelmi lánc üzleteiben a vásárlók a forgalomtól függően pontokat gyűjtenek, amelyet a Coop informatikai rendszere tart nyilván. Három éven belül félmillió törzsvásárlóra számítanak. (Tegyük hozzá, mindenféle pontgyűjtő akciókkal azért más láncok is - mind hazaiak, mind külföldi tulajdonban lévők - próbálják magukhoz csatolni a vevőket.)
A magyar tulajdonú kereskedelmi üzletláncok között piacvezető CO-OP Hungary kezdeményezése része annak a Közép-Európában példátlan kereskedelmi versenynek, amely a kilencvenes évek közepe óta hazánkban különösen felgyorsult. Olyannyira, hogy a magyar piac többségét uraló s gombamód szaporodó nagy multinacionális kereskedelmi vállalkozások nem állnak meg a hatalmas városszéli bevásárlóközpontok építésénél, hanem - hatszáztól egészen tízezer négyzetméterig - középkategóriájú boltokat, szuper- és hipermarketeket egyaránt üzemeltetnek.
Mindez nagy kihívás a hazai tőkének - hangoztatta Bartus Pál -, hiszen a Coop-hálózat háromezer boltot üzemeltet, s ehhez jön még az az ezer üzlet, amelyet nagykereskedelmi vállalkozásuk, a CO-OP Hungary szolgál ki. Ez az a háttér, amely nélkül manapság a kereskedelmi üzletláncokon kívüli kis üzletek csak egyre több munkával és fortéllyal maradhatnak talpon.
A CO-OP első embere szerint a fogyasztók csak jól járnak a kereskedelmi óriások egymást fojtogató, gigászi küzdelmével. Az más kérdés, hogy a szerény jövedelmű magyar rétegek milyen minőséget kapnak az alacsonyabb árért. Az ár-érték arány koránt sincs a helyén Magyarországon, ám ha belegondolunk, nem is lehet, hiszen a minőségre csak az a fogyasztó figyelhet, akinek fejben és zsebben egyaránt megadatik a minőségi gondolkodás esélye.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu