Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A debreceni iroda ajtaján lakat van, az ügyfelek sem személyesen, sem telefonon nem tudják felvenni a kapcsolatot a céggel.
Vérszemet kaptak erre a szemfüles "jótevők" is. Egyre többen igyekeznek - persze névtelenség mögé bújva - pénzügyi, jogi vagy épp verőlegényi segítséget nyújtani a károsultaknak. Persze ellenszolgáltatás fejében. Az egyik pórul járt középkorú férfi például arról számolt be, hogy egy Antiferro nevű csapat "Vérdíjalap" címen károsultanként ezer forintot gyűjt, arra hivatkozva, hogy a nyomravezetőket ki kell fizetniük. Üzenetük szerint nemcsak megtalálni akarják, hanem felelősségre is vonnák az Il Ferro vezetőit.
De van más is! Többen ajánlkoznak arra, hogy a kocsikra ragasztott matricákat 6-10 ezer forintért hibátlanul eltávolítják. Cseles ötlet! Csakhogy aki ebbe belemegy, elveszíti jogát, hogy valaha is a pénzéhez jusson, mivel a matrica leszedése szerződésszegést jelent. Mások hivatalos szerződést kötve átvállalnák a tartozást az autóért cserébe. Itt azonban tudni kell, hogy aki ezt az utat választja, megválik ugyan a kocsijától s hozzájut valamekkora összeghez, csakhogy a hitelt vagy az autót az utolsó pillanatig az eredeti tulajdonostól követeli majd a bank. A kétes ajánlatok vélhetően ezzel még nem érnek véget. Annyi viszont bizonyos, hogy a hajdú-bihari ügyfelek hittek abban, hogy június elején megtörténik a régen várt gépjárműszemle és hozzájuthatnak háromhavi járandóságukhoz, 150 ezer forinthoz személyenként. Csalódtak. A pénzt pedig fizetniük kellett, saját pénztárcájukból, mert nem akarták, hogy a bank a részletre vásárolt, új kocsit elvegye alóluk. Persze olyan is volt, aki tavaly télen befizetett 190 ezer forintot a cégnek, majd öt hónap alatt visszakapott 270 ezer forintot a személygépkocsijára ragasztott reklámért.
Csak globálisan
Az Il Ferro cégnév már nem ismeretlen Romániában sem, Nagyváradon jelent meg hasonló nevű vállalkozás. A névből és honlapjaik azonos felépítéséből adódott a következtetés: ugyanarról a cégről van szó. Ez féligazság, a romániai vállalat a tapasztalatok és különböző jogok átengedésén alapuló franchise-rendszerben működik. Az Il Ferro.ro a napokban MobilSpotra változtatta nevét, s átépítés alatt van honlapja is, ahonnan megtudhatjuk, hogy a rendőrség és a pénzügy májusi vizsgálata nem talált rendellenességeket. Változatlan feltételekkel és telefonszámokon kínálja a korábbi szolgáltatásait. A cég tulajdonosa a sajtóban már április végén szóvá tette, hogy az Il Ferro botránya nem tesz jót az ottani üzletnek. A jövőt viszont az teszi enyhén szólva is bizonytalanná, hogy a cégnek egyelőre nincsenek fizető reklámozó ügyfelei, az autók csak saját meg egy-két partner reklámmatricáival futnak.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu