Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A négyütemű kisgépeknél például ne feledkezzünk meg a rendszeres motorolajcseréről, legalább évente egyszer kerítsünk rá sort. Nem érdemes kockáztatni, spórolni, jó minőségű olajat töltsünk a gépbe. Szakemberek arra hívják fel a figyelmet, hogy az általánosan elterjedt, 3-5 lóerős motorokat munka közben, tisztításkor és tároláskor nem ajánlatos hosszabb ideig oldalra vagy előre dönteni, mert a motorolaj a kipufogóba és más részekbe kerülhet.
A rotációs kapálógépekben a hajtóműolajat is le kell cserélni legalább évente. Havonta ellenőrizzük a mennyiségét. Ha elfolyást tapasztalunk, vizsgáljuk meg a hajtómű állapotát. Előfordulhat ugyanis, hogy a gyenge motorteljesítményért az elfolyt olaj miatt elroncsolódott csapágyak felelősek. A szivacsos légszűrőt illik minden poros munka után ultrás vízben kimosni és tiszta motorolajjal átitatni. Ennek elmulasztása esetén a motor teljesítménye szintén csökkenhet, mivel nem kap elég levegőt. A kilyukadt betétet le kell cserélni, mert a rajta keresztül bejutó szennyezett levegő homokszemcséi meglepően gyorsan elkoptatják a hengert és a dugattyút. Az általában nagyobb teljesítményű gépeknél alkalmazott papírszűrőt szintén idejében cseréljük ki.
A rutinszerű ellenőrzéseket el kell végeznünk a nemsokára munkába álló fűnyírókon is. Itt van még egy dolgunk: a késeket meg kell éleznünk, hogy szépen vágjanak. Az élezés gyakoriságát a fű állapota határozza meg: az elöregedett, szénaszerű szálak igencsak megviselik a késeket. Ilyenkor néhány órás munka után már célszerű élezni, máskülönben elég általában 20-25 üzemóránként. A tökéletes vágáshoz a köszörülést a kés mindkét oldalán egyenletesen kell elvégezni.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu