Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Indulásra készek a Száguldó paripák, a Sivatagi Pisták és a Keménytökűek, hogy ők is elhúzzanak, mint a Vadludak. Ilyen, szellemes nevű csapatok is felsorakoztak a budapesti Felvonulási téren, hogy elinduljanak Maliba, Afrikába.
Ismét kezdetét vette a Budapest-Bamako rali, melyet fapados Dakarként vagy flúgos futamként is emlegetnek. Az elsőt három évvel ezelőtt rendezték meg, s akkor még kevesen hittek ennek a magyar szervezésű afrikai autóversenynek a jövőjében, melynek külföldi résztvevői is vannak. Pillanatok alatt népszerűvé vált, a világ legnagyobb jótékonysági ralijaként emlegeti a nemzetközi sajtó. Az első évben még csak negyvenen neveztek be, az idén pedig több mint hatszázan vágtak neki az útnak. Az esemény nem csak a családtagokat, az ismerősöket mozgatta meg, hiszen több ezren jöttek ki a rajthoz.
Volt, aki csak bámészkodott, fényképezett, de valószínűleg sokan közülük csodálkoztak, elképedtek, hogy egyesek öreg Trabantokkal, Daciákkal és bogárhátúakkal is neki mernek vágni a több mint nyolcezer kilométeres távnak. De azért a terepjáróké volt a főszerep, és a felsorakozott járgányok mellett jobbára fiatalemberek szorgoskodtak, ami teljesen természetes, hiszen bátorság, jó egészség kell a kéthetes úthoz. Cseprekál István és Toma Gergely például egyetemisták, Kelemen Sándor autószerelővel alkotják a kaposvári csapatot.
– Először vállalkoztunk erre a nagy utazásra – mondták a fiúk. - Majdnem négyszázezer forint értékben viszünk magunkkal gyógyszereket, tanszereket az ottani rászorulóknak, hiszen Mali a világ egyik legszegényebb országa. Sikerült az autót úgy átalakítani, hogy a személyes csomagjainkon kívül mindezek elférjenek.
– Nem félnek a hosszú, majd kéthetes utazástól, az afrikai veszélyektől?
– Mindenre jól felkészültünk, megkaptuk a szükséges védőoltásokat, és reméljük, szerencsésen hazaérünk.
Idéntől a résztvevők két kategóriában indulhatnak: versenyzőként vagy túrázóként. Ennek megfelelően az útvonaluk is más, de az érintett országok ugyanazok: Ausztria, Olaszország, Franciaország, Spanyolország, Marokkó, Mauritánia és Mali. A rali megálmodója és fő szervezője Szabó Gál András üzletember, akit a legtöbben a Rádió Bridge műsorvezetőjeként, Villám Géza álnéven ismerünk. Szerinte ez a jótékonysági túra és verseny azoknak szól, akik már álmodtak a Dakarról, Afrikáról és vágytak egy közös kirándulásra, méghozzá extrém körülmények között.
Napjaink kalandorainak ugyanis sokféle veszélyre fel kell készülniük. A baleseten kívül szóba jöhet mondjuk a bebörtönzés, a megverés, a kínzás, illetve a gyalogos vagy állat elütése, a kiszáradás. De könnyen lehet találkozni útonállókkal vagy tolvajokkal, de nem elhanyagolható tényező az ételmérgezés, a korrupt határőrök, akik csak pénz ellenében hajlandók átengedni a bárkit is a határon.
– Nagy kihívás, izgalmas kaland számunkra ez az út – vallotta be Varga Péter, aki harmadmagával ült a volán mellé, valamennyien szarvasiak. Természetesen nem versenyeznek, hanem „csak” túráznak, hiszen a jól megpakolt kocsijukkal nem is tudnának száguldozni. Városuk lakóinak adományaival, ruhaneműkkel, konzervekkel, iskolai tanfelszereléssel érkeznek majd meg Bamakoba, Mali fővárosába. Tudják, hogy nem lesz egyszerű, de a kocsi meghibásodása nem okozhat gondot, hiszen ketten autószerelők.
A rajtnál elsőként természetesen Villám Géza indult útnak, majd követték az agyonmatricázott, színes járművek, pótkerékkel és tartalék üzemanyaggal a tetőcsomagtartójukon. A menethez csatlakozott két busz és egy kamion is, tele adományokkal. Mi pedig, akik itthon maradtunk, vágyakozva néztünk utánuk: bárcsak köztetek lehetnénk!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu