Ruha és könyv kerül a fa alá

A magyarok háromnegyede legfeljebb 28 ezer forintot tervez karácsonyi ajándékokra költeni. A legtöbb európai országhoz hasonlóan nálunk is a ruha a legnépszerűbb meglepetés.

HobbiRomvári Orsolya2010. 12. 16. csütörtök2010. 12. 16.
Ruha és könyv kerül a fa alá

A GfK Csoport és a Wall Street Journal Europe 16 ország lakóit kérdezte meg arról, hogy mennyit tervez idén karácsonyi meglepetésekre költeni, milyen ajándékokat vásárol, s hol szerzi be azokat.

Kiderült, hogy a közép-kelet-európai országokban − köztük hazánkban is − a megkérdezettek háromnegyede legfeljebb 100 eurót, vagyis kb. 28 ezer forintot szán ajándékokra. A felmérésben résztvevő országok többségében ettől eltér a karácsonyi költségvetés: 47 százalékuk kevesebb, mint 100 eurót, egynegyedük 100 és 250 euró közötti összeget, 28 százalékuk pedig 250 eurónál is többet tervez költeni.

A válság hatására a magyarok jobban meghúzzák a nadrágszíjat, mint az európaiak többsége. Hazánkban a megkérdezettek csaknem fele várhatóan kevesebbet költ majd, mint három évvel ezelőtt, míg Európa egészében 38 százalék ez az arány. Az európaiaknak 14,5, a magyaroknak mindössze 7 százaléka szándékozik többet költeni, mint a válság által még nem sújtott 2007-es esztendőben.

A többség szeret mindent egy helyen megkapni. Tízből hat európai bevásárlóközpontokban, áruházakban, szuper- és hipermarketekben szerzi be a fa alá valót, s csak akkor választja a kisebb butikokat, szaküzleteket, ha az előzőekben nem sikerült megvenni valamit, vagy valamilyen speciális ajándékot keres.

Az internetről vásárolni inkább a kontinens nyugati felén dívik, de az online vásárlók aránya Európa egészében nem éri el az 5 százalékot. Hazánkban mindössze 2 százalék szerzi be ajándékait a világhálón. A magyarok 9 százaléka emellett szívesen vásárol utcai kereskedőktől, karácsonyi vásárokon.

A legnépszerűbb ajándék a ruházat és a kiegészítők, minden második európai – köztük magyar – ezzel ajándékozza meg szeretteit. Európai szinten a második legkedveltebb ajándék a játék, ezt követik a könyvek, majd a szépségápolási termékek. Élelmiszert, italt mindössze a válaszadók 16 százaléka ad ajándékba.

A magyarok körében szintén a ruházati cikkek a legkedveltebbek, de második helyen a szépségápolási termékek szerepelnek: tízből négy honfitársunk vásárol ilyen cikket. A harmadik legnépszerűbb ajándék a könyv, majd a játékok következnek. Az élelmiszerek, italok az ötödik helyen állnak.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek