Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Egy társaságban azt mondta valaki, Magyarországon az elmúlt száz év legnagyobb sikertörténete a Szentkirályi ásványvízé. A sztori valóban „Ewing-ízű”, így hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy a felfedezőknek elég volt leszúrni egy botot a telken, hogy feltörjön az értékes kincs, az ásványvíz. A szerencsének valóban nagy szerepe volt a sikertörténetben, ám Fortunát ez esetben is illett meghódítani: a mára elért üzleti siker mögött kőkemény munka van. Minderről Balogh Levente tulajdonos-ügyvezetővel beszélgettünk.
Kép: Szentkir‡ly, 2009. okt—ber 22. Balogh Levente a Szentkir‡lyi ‡sv‡nyv’z tulajdonosa. Fot—: Ujv‡ri S‡ndor
– Hogy telt a család élete a „víz előtt”?
– Édesapám, Balogh Sándor budapesti, a fővárosban szerezte vegyészmérnöki diplomáját. Az egyetem után ösztöndíjat kapott a Közép-magyarországi Pincegazdaságban, mi a nővéremmel már Kecskeméten születtünk. Sok üdítő termék fűződik a nevéhez, például a Piroska szörp, a Márka üdítő, a Gyöngy, az Olimposz. Az első nyugat-európai vegyesvállalatnak ő volt a főmérnöke és az igazgató-helyettese. 1989-ben szörp- és üdítőgyártással kezdett foglalkozni, ezt végzi ma is a cég. A gyerekpezsgőt például 16 országba exportáljuk; ebben mi vagyunk a világelsők.
– Hogy kerültek Szentkirályra?
– Saját üzemet akartunk, így esett a választás a Kecskeméttől 20 kilométerre lévő szentkirályi Kossuth téesz fonodájára. A szentkirályi ásványvíz felfedezése a szerencsés véletlennek köszönhető. Vízre volt szükség, ezért a cég telephelyén kutat fúrtak, melyből különleges tisztaságú és optimális ásványianyag-tartalmú víz tört fel. Azt előttünk senki nem tudta, hogy itt, 206 méter mélyen a föld alatt, egy jégkorszaki lencse van. A víz télen-nyáron 18 C-fokon jön fel, és annyira steril, hogy műtéti tisztaságú, a csíratartalma nulla százalék. A hozama még ötven évig évi egymilliárd liter lesz – ez annyi víz, mint a Balatoné. Fölötte egy ötvenméteres agyagréteg van, tehát nem is szennyeződhet.
– Mikor kezdett önálló életet élni a víz a sok szomjoltó között?
– Nekem 2004-ben el kellett döntenem: márkát építek vagy becsatlakozom az olcsó vizet gyártók sorába? A márkaépítést választottam, kiléptünk külföldre, és már 2004-ben elnyertük a legjobb külföldi szénsavmentes ásványvíz díját. Másoddiplomásként marketing-közgazdász is vagyok, pontosan tudtam hát, hogy mit akarok. Nálunk, ha valakinek „beüt” egy ilyen terméke, általában azonnal földet vesz, házat vásárol, csarnokot épít. Nekünk volt egy ötvenéves gépsorunk, azt megtartottam, és az összes pénzt marketingre költöttem. Amikor megerősítettem a márkát, mesterséges hiányt teremtettem a piacon: sehol nem lehetett Szentkirályit kapni. Névnapi ajándéknak vitték becsomagolva, pult alatt szereztek a beteg nagyinak. De hát a Mercedesre is hónapokat kell várni, a Ferrarira meg három évet...
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu