Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A mangalicáról közöl összeállítást az Egyesült Államok egyik legrangosabb lapja, a The New York Times - a magyar sertés híre így több százezer amerikai háztartásba juthatott el a héten.
Újra divatba jött a mangalica - állítja a The New York Times, s alátámasztásul szolgál a tény, hogy akad tenyésztő, aki már az Egyesült Államokban is meghonosította a régi magyar sertésfajtát. Az amerikai lap több étterem főszakácsait is idézi, akik egytől egyig elragadtatva beszélnek a mangalicáról. - Amikor először kóstoltam a húsát, újra nagyanyám konyhájában éreztem magam egy vasárnap délutánon, és szinte láttam, ahogy az ablakok bepárásodnak a sütőben piruló disznóhústól. Akkoriban a sertéssült íze még épp olyan volt, amilyennek lennie kellett, és a mangalicának épp ilyen autentikus, valódi íze van - mondta például a lapnak Devin Knell, a The French Laundry nevű előkelő étterem főszakácsa.
A mangalicahúst nem adják olcsón az Egyesült Államokban: az éttermek 10 és 15 dollár közt veszik fontját, ez 2200-3300 forint körülbelül 45 dekányi húsért. Ez 40 százalékkal több, mint a szintén elit fajtának számító Berkshire húsáért kért összeg - írja a lap, s egy szakácsot is idéznek, akinek éttermében néhány óra alatt 35 adag 32 dolláros (7000 forint) szilvával tálalt mangalica fogyott.
A The New York Times Tóth Pétert, a magyarországi Olmos és Tóth Kft. egyik vezetőjét is megkérdezte a mangalicákról, a kihalás széléről megmentett fajtaként mutatva be az amerikai éttermek új divathúsát. A spanyol-magyar cég a legnagyobb hazai tenyésztő és egyben a fajta génbankja is. A cég évente több ezer sonkát szállít spanyol partnerének, aki aztán otthon feldolgozza és a mangalica már komoly vetélytársa a honos spanyol feketekörmű disznó sonkájának.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu