Egy kutatás szerint a lakosság felének kihívás a megfelelő húsvéti sonka beszerzése

A lakosság majdnem felének, 48 százalékának komoly kihívást jelent a megfelelő húsvéti sonka beszerzése a Pick megbízásából március elején készült reprezentatív kutatás szerint.

KözéletMW 2024. 03. 17. vasárnap2024. 03. 17.

Kép: A vásárlók 31 százalékának fontos, hogy magyar gyártótó származzon a húsvéti sonka, Fotó: Shutterstock, Forrás: shutterstock

húsvéti sonka
A vásárlók 31 százalékának fontos, hogy magyar gyártótó származzon a húsvéti sonka
Fotó: Shutterstock Forrás: shutterstock

Az élelmiszeri vállalat közleménye szerint 

a válaszadók 68 százaléka számolt be arról, hogy a gondos előkészületek dacára korábban túl zsíros (30 százalék), a nem megfelelő ízű és fűszerezésű (28 százalék), száraz és rágós (23 százalék), vagy éppen túl sós (19 százalék) sonka került az asztalra, netán a sok munka dacára a sonka nyers maradt (10 százalék).

A rizikó csökkentése érdekében a döntés meghozatalakor 

fontos szempont a válaszadók 31 százaléka szerint, hogy a sonka magyar gyártótól származzon, 28 százalék csakis a megszokott, bevált márkát keresi, 29 százalék kimondottan az olyan hagyományos sonkákat keresi, amelyek hagyományos pácolású, bükkfán füstölt termékek.

Ez is érdekelhet

A kutatás adatai alapján 

a vásárlók mindössze 11 százalékának számít kizárólag csak az ár.

 A többség tehát ragaszkodik a jól bevált, megbízható márkához, kevesebben vannak (16 százalék), akik a rizikó ellenére szeretnek kísérletezgetni a különféle húsvéti sonkák között.

Ezek is érdekelhetnek