Kultúra
Egyre több küülföldről behozott használt járműről derül ki, hogy az eladók trükköztek a kilométerórájával, vagy meghamisították a kocsi előtörténetét. Egy korábbi cikkünkben megírtuk, hogy melyik márkákkal csalnak a legtöbbet. A vg.hu fényt derített arra, hogy melyik országból származó használt autókra gyanakodjunk a leginkább.
Kép: Illusztráció/Könnyen csőbe húzhatnak, ha nem figyelünk vásárláskor, Fotó: R Photography Background, Forrás: shutterstock
Németország, Franciaország, Belgium és Olaszország – Európa legnagyobb használtautó-exportőrei – szép számban látják el használt járművekkel a kontinens többi országát. Fontos azonban megjegyezni, hogy az említett országokból származó autók sem mind feddhetetlenek.
A carVertical autóipari adatszolgáltató cég legfrissebb kutatásából kiderül, hogy a Magyarországra behozott járművek között szép számmal fordulnak elő olyanok, amelyeknek futásteljesítménye hamis, illetve amelyek korábban megrongálódtak.
Tavaly a hazai platformon ellenőrzött import autók 41,3 százaléka Németországból, 18,5 százaléka Olaszországból, 8,2 százaléka Franciaországból, 8 százaléka Belgiumból, 4,5 százaléka pedig Ausztriából érkezett.
Tízből négy járművet Németországból importálnak Magyarországra, ám az innen származó használt autók között is akadnak kétes múltúak
– hívja fel a figyelmet a cikk.
Kultúra
A kutatás szerint
A vevők többféle módon juthatnak hozzá más országban regisztrált autókhoz. Egy külföldi apróhirdetési weboldalon kiválaszthatják a kívánt modellt, és közvetlenül vagy egy importálásra szakosodott cégen keresztül megvásárolhatják azt. A szolgáltatást nyújtó cégek maguk intézik a honosítást, és a vevők már a hazánkban hivatalosan regisztrált járművet vehetik át.
Bár nőtt az elektromos autók iránti kereslet, a magyaroknak továbbra is zömében benzines és dízelautóra telik, vagyis továbbra sincsenek összhangban a vásárlói igényekkel és lehetőségekkel a belső égésű motorok tiltását célzó európai tervek – derül ki a Használtautó.hu adataiból. |
Magyarországon még nem regisztrált autót is lehet külföldről vásárolni. Ebben az esetben a vevőnek magának kell intéznie a honosítást és a műszaki vizsgáztatást.
Van azonban egy harmadik lehetőség is, amely a legtöbb kockázattal jár. A vásárlónak sok esetben nincs tudomása arról, hogy a kiszemelt autó külföldről került az országba, hiszen már szerepel a hazai nyilvántartásban, a hirdetés pedig nem tesz említést a származási helyről. Meglehetősen gyakori probléma, hogy az eladó nem tájékoztatja a vásárlót a jármű múltjáról
– mondta a carVertical kommunikációs vezetője és autóipari szakértő, Matas Buzelis.
Az import autók hatalmas kínálata láttán a használtautó-vásárlók sokszor spontán és elhamarkodottan hoznak döntést, pedig ha el akarják kerülni az akár hónapokkal később jelentkező kellemetlen meglepetéseket, adásvétel előtt minden esetben utána kell járniuk a jármű történetének.
A vg.hu cikkét ITT tudja elolvasni.
origo.hu
borsonline.hu
origo.hu
hirtv.hu
feol.hu
koponyeg.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
mandiner.hu
mandiner.hu
origo.hu