Nem árt az óvatosság, ha ezekből az országokból veszünk használt autót

Egyre több küülföldről behozott használt járműről derül ki, hogy az eladók trükköztek a kilométerórájával, vagy meghamisították a kocsi előtörténetét. Egy korábbi cikkünkben megírtuk, hogy melyik márkákkal csalnak a legtöbbet. A vg.hu fényt derített arra, hogy melyik országból származó használt autókra gyanakodjunk a leginkább.

KözéletMW 2024. 05. 08. szerda2024. 05. 08.

Kép: Illusztráció/Könnyen csőbe húzhatnak, ha nem figyelünk vásárláskor, Fotó: R Photography Background, Forrás: shutterstock

Closeup,Asian,Male,People,Car,Salesman,Or,Sales,Manager,Offers
Illusztráció/Könnyen csőbe húzhatnak, ha nem figyelünk vásárláskor
Fotó: R Photography Background Forrás: shutterstock

Németország, Franciaország, Belgium és Olaszország – Európa legnagyobb használtautó-exportőrei – szép számban látják el használt járművekkel a kontinens többi országát. Fontos azonban megjegyezni, hogy az említett országokból származó autók sem mind feddhetetlenek.

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég legfrissebb kutatásából kiderül, hogy a Magyarországra behozott járművek között szép számmal fordulnak elő olyanok, amelyeknek futásteljesítménye hamis, illetve amelyek korábban megrongálódtak.

Tavaly a hazai platformon ellenőrzött import autók 41,3 százaléka Németországból, 18,5 százaléka Olaszországból, 8,2 százaléka Franciaországból, 8 százaléka Belgiumból, 4,5 százaléka pedig Ausztriából érkezett.

Tízből négy járművet Németországból importálnak Magyarországra, ám az innen származó használt autók között is akadnak kétes múltúak

– hívja fel a figyelmet a cikk. 

Ez is érdekelhet

A kutatás szerint 

  • a Németországból importált használt autók 3,4 százaléka mutatott hamis kilométeróra-állást, 22,8 százaléka pedig korábban sérült volt,
  • az olaszországi autók 4,8 százalékánál módosították a kilométer-számlálót, és 13,1 százalékuk szenvedett kisebb-nagyobb balesetet,
  • a legtöbb kár a francia és a belga járműveket érte – a 41,2 százalékos, illetve a 40,2 százalékos arány arra utal, hogy a hazai vásárlóknak különösen óvatosnak kell lenniük, ha ezekből az országokból szereznek be autót. A futásteljesítmény-csalás itt is elterjedt: a francia és a belga járművek 3,3 százalékának hamisították meg a kilométer-számlálóját.

A vásárlók gyakran nem is sejtik, hogy importált autót vesznek

A vevők többféle módon juthatnak hozzá más országban regisztrált autókhoz. Egy külföldi apróhirdetési weboldalon kiválaszthatják a kívánt modellt, és közvetlenül vagy egy importálásra szakosodott cégen keresztül megvásárolhatják azt. A szolgáltatást nyújtó cégek maguk intézik a honosítást, és a vevők már a hazánkban hivatalosan regisztrált járművet vehetik át.

Bár nőtt az elektromos autók iránti kereslet, a magyaroknak továbbra is zömében benzines és dízelautóra telik, vagyis továbbra sincsenek összhangban a vásárlói igényekkel és lehetőségekkel a belső égésű motorok tiltását célzó európai tervek – derül ki a Használtautó.hu adataiból.

Magyarországon még nem regisztrált autót is lehet külföldről vásárolni. Ebben az esetben a vevőnek magának kell intéznie a honosítást és a műszaki vizsgáztatást.

Van azonban egy harmadik lehetőség is, amely a legtöbb kockázattal jár. A vásárlónak sok esetben nincs tudomása arról, hogy a kiszemelt autó külföldről került az országba, hiszen már szerepel a hazai nyilvántartásban, a hirdetés pedig nem tesz említést a származási helyről. Meglehetősen gyakori probléma, hogy az eladó nem tájékoztatja a vásárlót a jármű múltjáról

– mondta a carVertical kommunikációs vezetője és autóipari szakértő, Matas Buzelis.

Az import autók hatalmas kínálata láttán a használtautó-vásárlók sokszor spontán és elhamarkodottan hoznak döntést, pedig ha el akarják kerülni az akár hónapokkal később jelentkező kellemetlen meglepetéseket, adásvétel előtt minden esetben utána kell járniuk a jármű történetének. 

A vg.hu cikkét ITT tudja elolvasni.

 

Ezek is érdekelhetnek