Közélet
A magyar családok, fogyasztók védelme érdekében a fogyasztóvédelmi hatóság kormányhivatalokban dolgozó munkatársai egész évben folyamatosan vizsgálják a kereskedelmi egységeket, vendéglátó helyeket. A fogyasztóvédők ugyanakkor nyáron nagyobb számban vannak jelen a szezonra jellemző helyszíneken, eseményeken - hangsúlyozta Eitmann Norbert Róbert, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) vezető-kormányfőtanácsosa csütörtökön a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.
Kép: Borítóképünk illusztráció, Fotó: Halfpoint, Forrás: shutterstock
Hozzátette,
a fogyasztóvédők mindent vizsgálnak a nyári ellenőrzéseken is, például a tájékoztatási szabály betartását, az árak feltüntetését, a vásárlók könyve kihelyezési, a nyitvatartási szabályok betartását, a termékbiztonsági szempontokat.
Ismertette, az idei nyári ellenőrzésnél a fogyasztóvédők 400 vendéglátóhelyen ellenőriztek, 37 százalékuknál találtak kifogásolni valót.
Kijelentette, kirívó szabálysértések nem voltak. Egyebek közt az egységárat nem tüntették fel kellőképpen, a felszolgáló díjat nem jelölték meg, vagy nem adtak számlát. Ezekben az esetekben is eljártak a fogyasztóvédelmi hatóság munkatársai.
Közélet
Eitmann Norbert Róbert szólt arról is, hogy a nyári ellenőrzés során a fogyasztóvédelmi hatóság akkreditált laboratóriumában vizsgálták a naptejek, napkrémek, napolajak UV-sugárzás elleni védelmét. Kedvező eredménynek nevezte, hogy a mikrobiológiai, analitikai vizsgálatok nem mutattak ki szabálysértést, termékbiztonsági szempontból ezek a termékek megfelelőek voltak.
Elmondta, a nyári fesztiválokon minden ötödik helyen találtak kisebb-nagyobb problémát a fogyasztóvédők.
Hangsúlyozta fogyasztói tudatosság fontosságát, példaként említette, hogy a Sziget Fesztiválon a fogyasztóvédők bemutatták a napszemüvegekkel kapcsolatos vizsgálatot, a fesztiválozók odavihették a napszemüvegüket bemérettetésre.
Közélet
mandiner.hu
borsonline.hu
origo.hu
vg.hu
heol.hu
origo.hu
mindmegette.hu
origo.hu
mandiner.hu
origo.hu
magyarnemzet.hu
origo.hu