Az őstermelők már saját maguk is létrehozhatják hatósági bizonyítványukat

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) fejlesztésével az idei évtől az őstermelői tevékenységet igazoló hatósági bizonyítványt a gazdálkodók már néhány gombnyomással előállíthatják maguknak az elektronikus őstermelői nyilvántartásból (e-ŐCSI) – ismertette a Nébih az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében.

KözéletMW 2024. 10. 09. szerda2024. 10. 09.

Kép: A néhány egyszerű lépéssel generált dokumentum egyenértékű a papíralapon előállított igazolással, Fotó: Kitreel, Forrás: shutterstock

Portrait,Of,A,Beautiful,Young,Farmer,(student),Working,In,The
A néhány egyszerű lépéssel generált dokumentum egyenértékű a papíralapon előállított igazolással
Fotó: Kitreel Forrás: shutterstock

Közölték: a néhány egyszerű lépéssel generált dokumentum egyenértékű a papíralapon előállított igazolással. Az új funkció nemcsak jelentős könnyítés az agrár- és vidékfejlesztési pályázatok dokumentumcsomagjának összeállításánál, de alkalmas bármilyen intézmény felé történő őstermelői tevékenység igazolásához.

Ez is érdekelhet

Az őstermelőknek a Nébih ügyfélportál felületén keresztül, az e-ŐCSI-be belépve a hatósági bizonyítvány igénylését kell kiválasztaniuk. Az önkiszolgáló funkciónak köszönhetően a felületen mindössze két információt szükséges megadni, ezt követően pedig automatikusan létrejön a minősített digitális aláírással ellátott igazolás, amely a későbbiekben is bármikor letölthető, illetve újra generálható – írták.

Az igazolás igénylésével kapcsolatos további kérdések esetén a Nébih [email protected], valamint a 06/1-336-9013-as elérhetőségein kérhető segítség.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek