Fókuszban
Királynők és szellemek

A United States fénykorában, 1952-ben megdöntötte a transzatlanti átkelés sebességrekordját. Az óceánjáró világ legnagyobb mesterséges zátonya lesz Florida partjai közelében.
A világ legnagyobb mesterséges zátonyát hozzák létre egy régi amerikai óceánjáróból Florida partjai közelében – írja az MTI.
A forgalomból már évtizedek óta kivont, United States nevű óceánjárót szerdán indították útnak Philadelphiából az alabamai Mobile kikötőjébe, hogy elvégezzék rajta a szükséges átalakításokat, mielőtt elsüllyesztik Florida északkeleti partjainál.
A floridai Okaloosa megye tisztségviselői abban reménykednek, hogy a hajó idővel kagylókkal borított nagyszerű látványosság lesz a térség több mint 500 mesterséges zátonya között. A tervek szerint az elsüllyesztett óceánjáró évente mintegy 649 millió dollárral lendítheti fel a helyi búvárközpontok, halászhajók és szállodák forgalmát. Okaloosa megye vezetői szerint az óceánjáró megvásárlása több mint 10 millió dollárba kerül majd. Az öreg hajó megtisztítása, célba juttatása és elsüllyesztése még hosszadalmas folyamat lesz, legalább másfél évig tart majd.
A United States óceánjáró fénykorában, 1952-ben megdöntötte a transzatlanti átkelés sebességrekordját: három nap, 10 óra és 40 perc alatt szelte át az Atlanti-óceánt. Ezzel mintegy 10 órát javított a brit Queen Mary óceánjáró idején, és máig tartja az óceánjárók körében a leggyorsabb transzatlanti átkelés rekordját.
Ez a hajó örökre nemzetünk erejének, találékonyságának és szorgalmának jelképe marad. Jó szelet és sok szerencsét kívánunk neki az új otthona felé tartó úton
– mondta Susan Gibbs, az öreg óceánjáró megmentésére és állagmegőrzésére létrehozott társaság elnöke, egyben a hajót tervező mérnök unokája.
Fókuszban
A 305 méter hosszú United States óceánjárót 1969-ben vonták ki a forgalomból és helyezték tartalékos állományba. Később magántulajdonosok kezébe került, akik eredetileg korszerűsíteni akarták, de végül a tervek túlságosan költségesnek bizonyultak, és a hajó évekig Philadelphia déli részén vesztegelt a Delaware folyó partján.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu