Vidnyánszky Attila: Törőcsik Mari igazi istenadta tehetség volt

Törőcsik Marit igazi istenadta tehetségnek nevezte Vidnyánszky Attila, a Nemzeti Színház vezérigazgatója vasárnap a teátrum legendás színművésze születésének 90. évfordulója alkalmából tartott emlékesten.

KultúraMW 2025. 11. 17. hétfő2025. 11. 17.

Kép: A Törőcsik Mariól elnevezett díszpáholy a színésznő születésének 90. évfordulója alkalmából a Nemzeti Színházban tartott emlékesten 2025. november 16-án, Fotó: Balogh Zoltán, Forrás: MTI

Vidnyánszky Attila: Törőcsik Mari igazi istenadta tehetség volt
A Törőcsik Mariól elnevezett díszpáholy a színésznő születésének 90. évfordulója alkalmából a Nemzeti Színházban tartott emlékesten 2025. november 16-án
Fotó: Balogh Zoltán Forrás: MTI

Az eseményen kiállítás nyílt Eöri Szabó Zsolt fotográfus képeiből, azt követően 

Bodrogi Gyula részvételével felavatták a Törőcsik Mari Díszpáholyt, 

majd az emlékest zárásaként a Körhinta című előadást tűzték műsorra, amely az 1956-os, Törőcsik Mari és Soós Imre főszereplésével bemutatott film alapján készült.

TÖRÕCSIK Mari; BODROGI Gyula
Bodrogi Gyula színművész a Törőcsik Mariról elnevezett díszpáholyban a színésznő születésének 90. évfordulója alkalmából a Nemzeti Színházban tartott emlékesten 2025. november 16-án
 Fotó: Balogh Zoltán / MTI

Vidnyánszky Attila beszédében felidézte A szarvassá változott fiú című közös munkájukat, amely – mint mondta – meghatározó esemény lett a beregszászi színtársulat és az ő életében egyaránt. Visszaemlékezése szerint ekkor tapasztalhatták meg Törőcsik Mari alázatát és tiszteletét a szakmája iránt, valamint kíváncsiságát, azt, „ahogy őt érdekelte minden, ami más”.

Méltó nevet fog viselni a díszpáholy, most már mindörökké

– tette hozzá Vidnyánszky Attila.

Eöri Szabó Zsolt fotográfus azt mondta, Törőcsik Marinak 

egyszerűen fantasztikus volt az aurájában lenni.

Ez is érdekelhet

Ahogy ő létezett a színpadon, az egyszerűen átragadt az emberekre körülötte, köztük rá mint fotósra is

– fogalmazott.

Blaskó Péter színművész felidézte, Törőcsik Mari arról beszélt neki, hogy korai filmes sikerei, a Körhinta és a Vasvirág után nehéz volt számára a „transzponálás”, az átállás a színpadra. Míg egy film esetében a közelkép a rezdüléseket is megmutatja, azokat a színpadon „meg kell emelni”, jó értelemben véve teátrálissá kell tenni – magyarázta.

Hozzátette, Törőcsik Mari nem érezte őszintének a teatralitást a filmes színészethez képest, „ezzel ő küzdött, de úgy küzdött, hogy aztán fantasztikus színésznővé vált”.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!