Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Nem túlzás drámai fordulatnak nevezni egy 150 embert foglalkoztató, sikeres falusi élelmiszerüzem tönkremenését. Ez történt a pölöskei szörpüzemmel, amely most ismét termel.
Kép: Pölöskei szörpüzem üditök elöállitása munkások dolgozó nök gyártósor futószalag 2010.04.01. fotó: Németh András Péter, Fotó: Photographer: Andras Peter Nemet
A pölöskei szörpök, üdítők továbbra is ott vannak a nagy áruházak és a kis boltok polcain. Mint kiderült, nem holmi raktárkészlet-maradékról van szó, hanem frissen gyártott termékekről, ugyanis akadt egy vállalkozó, aki átvette a hagyatékot, s tavaly márciusban szép csendben beindította a gépsorokat. A Pölöskei Szörp Kft. csapata az egyéves évfordulón egy kicsit ünnepelt is. Okkal, hiszen termékeik újra teret hódítanak a piacon, és a termelés gazdaságos. A gyakorlott szakgárda, mintegy negyven ember is újra munkára talált itt.
A gyár semmi jelét nem mutatja, hogy felszámolás alatt áll, viszont csak egy részében van élet. Az irodában a dekorációt a termékek alkotják: mindenféle gyümölcsalapú szörp, valamint a multik kívánsága szerint összeállított üdítők. Közös jellemzőjük, hogy a gyár saját ásványvizével készülnek.
– Az ásványvizet nem áruljuk, viszont minden termékben azt használjuk – mondta Janicsek Béla ügyvezető igazgató. – A korábbi teljes receptúra a miénk, és azt bővítjük. Itt van például a legújabb, a gyümölcsalapú üdítő, ami könnyen kezelhető, a többitől jól megkülönböztethető műanyag flakonban van, és gyorsan megkedvelték a fogyasztók.
– Ezek szerint nem bánták meg a pölöskei szörp feltámasztását?
– Befektetőként kapcsolatban álltam a gyár gazdájával, és amikor baj lett, megbeszéltük, hogy átvesszük a tevékenységet. Flakon-, csomagolóanyag-gyártással foglalkoztunk, a bátyám az italpalackozóban dolgozott és azt gondoltuk, ha adott a gyakorlott szakembergárda, csak boldogulunk a gyártással is. Egy kicsit féltünk tőle, hiszen ahogy szállításképtelenné vált az üzem, a boltokban más gyártók termékeivel pótolták a hiányt. Tanulmányoztuk a piaci igényeket, amelyek változáson mentek keresztül. Igaz, hogy van, aki az olcsóbb, édesítőszeres italokat keresi, de ugyanakkor a gyümölcsalapú, cukros szörpök iránti kereslet is bővül. Átnéztük a termékskálát, igazítottunk rajta, s a nem gazdaságos árakat rendbe tettük. Ami nagyon lényeges, mi csak gyártunk, a kereskedelmet, a szállítást egy partnercég végzi. Így átláthatóbb a tevékenységünk, és arra koncentrálunk, hogy a termékeink minőségben, választékban, megjelenésben versenyképesek legyenek. Száznál több termékünk van, aminek a fele szörp: a legkülönbözőbb igényeknek is meg tudunk felelni. Ennek érdekében korszerűsítéseket, fejlesztéseket hajtottunk végre, amit reményeink szerint uniós pénzből folytathatunk. Hamarosan piacra kerülnek a megjelenésben is szép, visszaváltható üvegbe töltött szörpjeink is.
– A piacból mennyit tudtak visszahódítani egy év alatt?
– Egyharmadát megőriztük, átvettük. Ez nagy dolog volt, mert indulásunkkor már lezajlottak a tendereztetések. Az idén azonban már ott voltunk, és a nagy multikkal kötött szerződéseink további fejlődést ígérnek. Tavaly egymilliárd forintos forgalmat értünk el, de az idén ennél többre számítunk.
– Tudnak exportálni is?
– Szlovéniába szállítunk. De érdekes a szörppiac, mert Nyugat-Európában nem szokás szörpöt inni, ez mintha kifejezetten közép-európai jelenség lenne. Viszont nálunk újabban a nagy szállodákban is kezd divatba jönni, az egyik ötcsillagos bárban láttam a kiírást: bodzaszörp kapható.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu