Rétegek

A magyar futball elsősorban az „alacsony társadalmi rétegeket” érdekli – mondja az egyik hazai klub marketingmenedzsere.

MiscBudai Horváth József2008. 02. 26. kedd2008. 02. 26.
Rétegek

A magyar futball leglátványosabb fejlődésű bázisán dolgozó szakembertől azt is megtudjuk, hogy a meccsre járó „alacsonyabb társadalmi rétegek” pénztelensége miatt nem lehet jelentős bevételeket tervezni a reklámtárgyak értékesítéséből, pedig ma már hivatalos ajándékbolt működik az egyesületnél. A különböző tárgyak eladásából származó bevétel a klub költségvetésében a bevételnek csak egy százalékát hozza.
Angliában, ahol ugyancsak az „alacsony társadalmi rétegek” járnak elsősorban futballmeccsekre, a világ egyik leggazdagabb csapata, a Manchester United előző évi büdzséjének több mint harminc százalékát a klub ajándékboltjaiba befolyt pénz fedezte.

Nos, a magyar futballegyesület illetékesei nem adják fel. Különleges darabokkal keltik fel az érdeklődést. Például a klub címerét magán viselő tangáktól várják az áttörést.

Ezt az ötletet Manchesterben is megirigyelhetnék, ahol amúgy nem csak az „alacsony” társadalmi rétegeket érdekli a foci, de a „középen elhelyezkedő” és a „magas” társadalmi rétegeket is. Bár arrafelé átlagos színvonalon élőknek, középosztálybelieknek és felső tízezernek nevezik inkább a szurkolókat alkotó nézők csoportjait.

Holtbiztos, hogy mindannyian harapnának a Manchester United-címeres tangákra...

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek