Mayer Árpád Vasúttársaság

Vegyük például egy naponta ingázó MÁV-utas esetét.

MiscBudai Horváth József2008. 08. 26. kedd2008. 08. 26.
Mayer Árpád Vasúttársaság

A szóban forgó úr a MÁV közreműködésével Őrbottyánból jár be a fővárosba minden munkanapon, tehát havonta 40 alkalommal ül fel a vonatra.
A vonat reggelente Vácról indul, Őrbottyánig a menetidő 24 perc, a menettávolság 18 km, az átlagsebesség 45 km/óra. Mire a szerelvény Őrbottyánba ér, összeszed 8-10 perc késést.  Ezt a haladó – vagy éppenséggel: nem nagyon haladó – tendenciát Budapestig nagyjából meg is tartja.

S történik mindez havi 21 ezer forintért.

Hogy a vonatok miképpen néznek ki, most hagyjuk.

A legédesebb: a 40 alkalomból legalább kétszer a járat kimarad! Mert hogy belógott egy ág a sínekre és le kellett vágni, vagy hóakadály, netán baleset jött közbe. Írásos kérdésre okként leginkább a vágányok állapotát válaszolják az illetékesek.

Hogy évente hány milliárdba kerül mindannyiunknak a MÁV léte, hagyhatnánk, de a végtelenségig ne tegyük.

Miből, minek, meddig van még MÁV?

Vagy eladják, s lesz belőle Mayer Árpád Vasúttársaság?

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek