Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Mától nyilvános a közlekedési tárca új vasúti menetrendi koncepciója.
Teljességében körülbelül ezer kilométeren, harmincnál is több vasúti szakaszon nem kíván személyszállítási megrendelést adni a közlekedési minisztérium a MÁV-nak jövőre. E vonalak között vannak a fővárost Egerrel, Hódmezővásárhellyel, Salgótarjánnal és Szekszárddal összekötő viszonylatok – helyettük a gyorsabb autóbuszos utazási lehetőség jön majd létre.
Az új menetrend készítésekor a járatok összehangolását, valamint a vonatok és az autóbuszok közlekedésben meglévő párhuzamosság megszüntetését tartották szem előtt.
A tárca az országos közlekedési infrastruktúrában a vasutat részesítette előnyben a személyszállítás megrendelésekor. A jövőben a kiemelt vonalakon kapacitásbővítésre, kiszámítható és ütemes menetrendre, rövidebb menetidőre kell számítani
A szakemberek megvizsgáltak 88 regionális vasúti pályát, közülük 32-33 szakaszon, összesen mintegy 1000 kilométeren nem rendelnének meg személyszállítást.
E témában összeállítást olvashat a Szabad Föld jövő héten megjelenő, 44. számában.
Ami megmarad
A országos megrendelésű vasútvonalak 2873 km-t tesznek ki ezután. Ez a 25 vasútvonal a vasúti hálózat kilométerben mért hosszának több mint 41%-át jelenti, ezeken a vonalakon közlekedik a vonatok 60%-a.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu