Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Várhatóan a karácsonyi szezon sem tudja ellensúlyozni a kereskedelem év közben elszenvedett hiányát. Az előrejelzések szerint 7 százalékkal esik vissza a háztartások fogyasztása a tavalyi évhez képest – derül ki a GfK Hungária adataiból.
A makacsul kitartó válság erőteljesen megcsappantotta a vásárlóerőt, új kihívások elé állítva ezzel a fogyasztókat. Míg a krízis kezdetén a vásárlók először a megvásárolt termékek mennyiségéből faragtak le, de továbbra is ügyeltek a minőségre, addig az elmúlt félévben a kereslet jócskán elmozdult az olcsóbb áruk irányába.
A GfK Hungária elemzői szerint a háziasszonyok a pénzük helyett, inkább az idejükből áldoznak többet – vagyis a rendelkezésükre álló kevesebb pénzből igyekeznek minél többet kihozni és a legjobb áron hozzájutni a termékekhez.
– A háztartások fogyasztási szokásai oly módon rendeződnek vissza, hogy a rendszerváltás óta vágyott, modern fogyasztási szerkezetet csak 10-15 év múlva érhetjük el – mondta el Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója. Ismét az évezred eleji szinten van az élelmiszer teljes fogyasztáson belüli aránya, s tovább csökkentek az életminőség javításához – például szabadidő-eltöltés, mobilitás – kapcsolódó kiadások.
A vásárlási hajlandóság indexe is meglehetősen az ilyenkor szokásos szint alatt van, s ez nyilvánvalóan rányomja majd a bélyegét a tényleges vásárlásokra. Elemzők szerint szinte bizonyos, hogy a kereskedelemben az év közben elszenvedett hiányt még a karácsonyi szezonban sem tudja kompenzálni a piac.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu