Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Fejre állt a világ. Hogy néz az ki, hogy az Ikarus hazájában kínaiak akarnak buszt gyártani. Pedig ez a valóság, úgy tűnik, jó az esélye annak, hogy egy magyar települést választ a kínai King Long járműjének európai gyártásának színhelyéül a Xiamen King Long United.
Magyarországon építheti meg első európai összeszerelő üzemét a kínai Xiamen King Long United Automotive Industry Co. Ltd buszgyártó - jelentette be Kelemen János, a King Long Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója az MTI jelentése szerint.
Az ügyvezető a beruházás összegét nem tudta megmondani, mint fogalmazott, még nincs sok konkrétum, a kínai anyacég azonban már szándéknyilatkozatot tett, jelenleg a beruházás tervezése zajlik.
Hozzátette: a Dél-Alföld, Gyöngyös környéke, valamint Miskolc jöhet szóba a gyár telephelyeként. Az összeszerelő üzem teljes mértékben kínai pénzből, kínai beruházásként valósulhat meg, várhatóan fél év múlva.
A kínai buszipar magyarországi terjeszkedésével kapcsolatban nem ez az első hír: a napokban azt jelentették be, hogy mintegy hatmillió euró értékű magyar technológia-transzferről írt alá szerződést az Orientbus Kft. és a Jing Long Automotive vállalat. Az akkor bejelentett szerződés szerint az MJT Zrt. 12 méteres szóló és 18 méteres csuklós buszát fogják gyártani Pacsouban.
A gyárba eddig mintegy 20 millió eurót fektettek be, míg a licenc értéke 6 millió euró. Az alkatrészellátásba magyar cégek is bekapcsolódnak, például a Hydraflex Kft. A tervek szerint a gyártás 2010 szeptemberében indulhat, akkor évi 5-6 ezer járművet kívánnak Pacsouban gyártani.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu