Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Elfogadta a parlament a KRESZ módosítását, így január elsejétől érvénybe lépnek a változások. Leginkább a gyalogosok és kerékpárosok örülhetnek, de sok szabályt ésszerűsítettek.
Biciklivel lakott területen belül 40 km/h a limit. Azon kívül 50, de a csomagtartón ilyenkor nem szállíthatunk utast, s persze a sisak is kötelező. A bringásoknak továbbra is jobbra kell tartani, de már nem szorosan, vagyis nem köthet bele a rendőr, hány centi volt a padka és a bringa közt. Szintén új szabály, hogy kerékpárral be lehet hajtani a forgalommal szemben is az egyirányú utcába.
Motorral és bicajjal is meg lehet előzni az álló kocsisort jobbról – persze csak kellő óvatossággal –, sőt még a buszsávot is immár legálisan használhatják. A robogósók januártól kedvükre száguldozhatnak a bicikliutakon, nincs rájuk vonatkozó sebességkorlátozás.
A gyalogosok a forgalom legvédtelenebb résztvevői, s tudjuk, hogy milyen kevés autós áll meg előzékenyen az átkelőhelyek előtt. Az új szabály így szól: „A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni.”
A vasúti átjárókon való áthaladásnál, ha nincs külön tábla, nem kell lelassítani. Ha pedig tábla van előtte, a sínek után rögtön visszagyorsíthatunk, nem érvényes a korlátozás a következő kereszteződésig.
Autópályán a sebességkorlátozás alatt látható eső- vagy hó-szimbólum azt jelenti, hogy csak nedves időben kell az adott limitet betartanunk.
A rendőrségen kívül már a tűzoltók, a pénzügyőrök és a Nemzeti Közlekedési Hatóság emberei is megállíthatják a forgalom résztvevőit.
Teherautónak mostantól a 3,5 tonnánál nehezebb járművek minősülnek, így az annál könnyebb kocsikra a normál sebességhatárok vonatkoznak.
A rendőrök is örüljenek: a traffipaxot működtethetik ott is, ahol megállni vagy várakozni tilos.
A módosításoknál figyelembe vették számos szervezet véleményét is, így például a Magyar Kerékpárosklub több javaslata is bekerült a szabályok közé. Valami tehát elindult: a törvényalkotás végre a civilekkel folytatott aktív párbeszéd végeredménye is.
Az új táblák és a KRESZ-változások teljes szövege ITT találhatók meg.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu