Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Egyre több munkaadó és fejvadászcég használja az internetes közösségi oldalakat, hogy információkat szerezzen a pályázókról. Rozovics Krisztinát, a Job-Center Személyzeti Tanácsadó Iroda cégvezetőjét arról kérdeztük, milyen információkra vadásznak a HR-esek a profiloldalakon.
MOHA: Mennyire számít bevett gyakorlatnak a fejvadászok között, hogy az iwiwen és más közösségi oldalakon nézzenek utána a pályázóknak?
Rozovics Krisztina: Ma már mindennapos, hogy a leendő munkaadó vagy fejvadász, mielőtt behív valakit interjúra, alaposan körülszimatolja az interneten. Gyakran az egyszerű Google keresés is hozhat értékes információkat, a közösségi oldalak pedig igazi aranybányák ebből a szempontból.
MOHA: Álláskeresési szempontból előnyös vagy sem, ha a pályázó megtalálható a világhálón?
R. K.: A magasabb pozíciók esetében nem lehet elzárkózni az internetes világtól. Hátrányt jelent, ha valaki nem ír blogot, nem vesz részt a szakmai fórumokon, nem jelentet meg publikációkat, cikkeket. Ugyanígy furcsa, ha valaki egyáltalán nincs fenn a közösségi portálokon.
MOHA: Mit néznek meg az adatlapokon?
R. K.: Jóformán mindent: a jelölt életkorát, lakóhelyét, korábbi munkahelyeit, iskoláit, családi állapotát, hobbiját és az ismerőseit. Hogy hány ismerőse van a jelentkezőnek, megmutatja, mennyire nyitott személyiség, miképpen tud kapcsolatokat építeni és fenntartani. Jó, ha valakinek sok értékes személyes ismeretsége van, amit a cég kiaknázhat. Ha közös ismerősre bukkanunk, kifaggatjuk a jelentkező előnyeiről, hátrányairól.
MOHA: Ki a jobb munkaerő: a szingli, a párkapcsolatban élő, vagy a családos?
R. K.: Sokan nem közlik a családi állapotukat. Különösen a kisgyermekes anyukák tartanak attól, hogy kevésbé kelendőek a munkaerőpiacon. Ellenkezőleg, a család komoly felelősséget jelent, ami a munkában is nagyobb helytállásra, felelősségvállalásra sarkal. A magánélet sikere jellemző a karrierre is, emiatt inkább előnyt jelent, ha a pályázónak stabil a kapcsolata, vagy gyermekeket nevel.
MOHA: Hogyan tehetünk jó benyomást a profiloldalunkon?
R. K.: Ha rendszeresen publikálunk, blogot írunk vagy gyakori hozzászólói vagyunk valamely fórumnak, érdemes azt feltüntetni a profiloldalunkon is. A legtöbb helyen pozitívan értékelik az ilyen jellegű aktivitást és rengeteget elárul az álláskereső gondolkodásáról is.
A cikk folytatását megtalálja a mohaonline.hu-n!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu