Bevásárlás miatt stresszes a magyar

Szeretjük a karácsonyt, de a kötelező ünnepi bevásárlásokat már sokkal kevésbé – derül ki az Árukereső.hu, csaknem 1200 fő részvételével végzett online felméréséből. A boldogságot a többségnek az jelenti, ha együtt lehet a családjával – feszültséget okoz viszont az ünnepet megelőző vásárlás.

Ország-világSzabó Enikő2010. 12. 20. hétfő2010. 12. 20.
Bevásárlás miatt stresszes a magyar

Szeretjük a karácsonyt, legalábbis a megkérdezettek jelentős része, 89 százalék pozitív érzéseket társít az év végi ünnephez. A legnagyobb boldogságot a többségnek az jelenti (66%), hogy ilyenkor együtt van az egész család. Az adatokból kitűnik, hogy a kötődés fontossága a korral fokozódik: minél idősebb a válaszadó, annál inkább ezt tartja a legfontosabbnak. Meglepő módon a családi együttlét több férfit (71%) tesz boldoggá, mint nőt (64%). A felmérésben résztvevők negyede pedig az előkészületekben leli a legnagyobb örömét, a nők egyharmada kifejezetten szeret sürgölődni az utolsó hetekben.

A felmérés arra is kereste a választ, mi az, amit nem szeretünk a karácsonyban. Az adatok szerint a karácsonyi bevásárlást szeretjük a legkevésbé (57 %), ez a tevékenység még a felhajtásnál és a kötelező rokonlátogatásnál is népszerűtlenebb. Nem véletlenül: a karácsonyi bevásárlást a kutatásban résztvevők mintegy fele (45%) inkább vagy nagyon stresszesen éli meg.

A stressz okait vizsgálva kiderül, hogy 10 megkérdezettből 8 körülményesnek, fárasztónak tartja az ajándékvásárlást. Ez nem meglepő annak fényében, hogy mennyi időt töltünk beszerzésükkel: a megkérdezettek csaknem fele több mint háromszor indul neki a bevásárló túrának, negyedük pedig alkalmanként több mint 3 órát tölt az ilyenkor jellemzően zsúfolt boltokban.

Az internetes bevásárlás a válaszadók 64 százaléka szerint alkalmas a karácsonyi stressz csökkentésére – derül ki a felmérésből. A webes vásárlás legnagyobb előnyeként a tömeg elkerülését jelölték meg a válaszadók. Az adatokból az is kitűnik, hogy a férfiak alapvetően nyitottabbak a világhálón történő vásárlásokra (73%), mint a gyengébbik nemhez tartozók (65%).

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek