Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Ragaszkodunk a hagyományokhoz: ha év vége, akkor pezsgőt iszunk, ilyenkor fogy el az egész éves mennyiség 40-50 százaléka. Egy átlagos hónapban csupán a családok 3-5 százaléka, decemberben viszont több mint 30 százaléka vásárol pezsgőt.
Kép: Izsak, 2011. február 01. Royalsekt pezsgőgyár. Fotó: Ujvári Sándor
A magyar ember kedvence döntően a hazai és az édes. Igazi magyar gyártó csak egy létezik: Izsákon a Royalsekt Zrt. tulajdonában álló pezsgőgyár a piac harmadát tudhatja magáénak. Rajta kívül van még egy-két közepes méretű üzem – például a Littkei pezsgőgyár –, de inkább az az említésre méltó, hogy neves borászatok is készítenek pezsgőt – kis mennyiségben –, viszont nem is akármilyen minőségben, kiemelkedőket, igaz, nem is akármilyen áron. Visszatérve Izsákra, két dolgot kell említeni: három éve ezüstérmet szerzett a cég, két éve pedig megnyerte a „pezsgő-világbajnokságot” (Effervescents du Monde) édes muskotályos Szent István termékével, s nem mellékesen még mindig itt gyártják az ismert orosz pezsgőt, a Szovjetszkoje Igrisztoje márkát, sokat exportálnak az orosz piacra.
De igazából a német Henkell tarol a piacon, mert övé a Törley, a Hungaria – és a BB gyárastul, márkanevestül. Itt jegyezzük meg, hogy importálunk is pezsgőt, ennek 60 százaléka német, harmada olasz. A pezsgőgyártók összes forgalma a kivitellel együtt nagyjából 15 milliárd forintot ér el évente, s 60 millió palacknyi árut jelent. A pezsgő sokat drágult az utóbbi években: 2010 körül még 500-600 forintért meg lehetett venni az átlagos minőséget, ma már 800-1000 forintba kerül ugyanaz a márka. Aki nem éri be középszerű palackkal, az már 10-12 ezer forintért is vehet hazai, egyedi terméket, de egy Mumm-palackhoz is hozzájuthat ennyiért. Aki még nagyobbat akar durrantani a társaságban, az 50-60 ezer forintért vehet akár Dom Perignont-t is.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu