Ismételt kudarc: az egri vonalról megint eltüntetik, máshol kellenek

Ismét megszüntetik a Budapest és Eger között közlekedő InterCity-járatokat. Az ok prózai: a vasútnak nem áll rendelkezésére elegendő IC-vagon, ezért a meglévő kapacitást az említett viszonylat helyett inkább a Balatonra irányítják. - Pedig ha másképp szerveznék a közlekedést Eger irányába, a párhuzamos expresszbuszjáratok feleslegessé válnának.

Ország-világHardi Péter2014. 07. 09. szerda2014. 07. 09.

Kép: Éjszakai műszak, munka, este, MÁV keleti pályaudvar, vonat, vasúti munkás 2008.08.07. fotó: Németh András Péter

Ismételt kudarc: az egri vonalról megint eltüntetik, máshol kellenek
Éjszakai műszak, munka, este, MÁV keleti pályaudvar, vonat, vasúti munkás 2008.08.07. fotó: Németh András Péter

Nem először kísérelte meg a vasút a fővárost és Heves megye székhelyét kényelmes, légkondicionált járatokkal összekötni.

Az ismételt kudarc annál is furcsább, mert a viszonylatot odafigyeléssel gazdaságossá lehetne tenni – tudtuk meg Feld Mártontól, a Magyar Közlekedési Klub szakértőjétől. A pálya ugyanis rendben van, ám a vasútnak az IC-járatok tavalyi bevezetését követően nem volt türelme kivárni, hogy az utasok „rászokjanak” a szolgáltatásra. Arról az „apróságról” már nem is beszélve, hogy az IC-k 120 percenként indulnak – ellentétben a konkurenciával, az óránkénti expresszbuszjáratokkal.

Az említett visszásságok kiküszöbölésén túl szervezéssel népszerűvé lehetne tenni a vonatközlekedést Egerbe. A városszéli pályaudvar helyett némi átalakítást követően érdemes lenne megnyitni az utasok számára a mostani rendezőt, a végállomást pedig áthelyezni Eger-Felnémetbe.

A vonattal közlekedők zöme azonban bizonyára a belvárosban lévő Egervár megállót venné igénybe. Az igazán utasbarát megoldást pedig a város északi részén lévő lakótelephez kötődő megálló létesítése jelentené. Eger lakosságának ugyanis körülbelül a harmada lakik ott.

Az átalakítás bő százmillió forintból megoldható, miközben a jelenlegi pályaudvart esetleg értékesíthetné is a vasút. Szintén komoly bevételre tehetnének szert az IC-járatok visszaállításával, s óránkénti indításával, miközben ennek költségvonzata gyakorlatilag nincs. Eközben a párhuzamos expresszbuszjáratok nyugodtan megszüntethetők lennének – megtakarítva ezzel az évenkénti 300–400 millió forintos költségvetési támogatást, tudtuk meg a szakértőtől.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek