Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Ezt írtuk… (december második hetében)
1954. A Székesfehérvári Vadásztölténygyárban már elkészült a Dongó nevű, kerékpárra szerelhető, 38 köbcentiméteres kismotor mintapéldánya. A jövő évben húszezer ilyen kismotort gyártanak itt. A népszerű segédmotor bármilyen kerékpárra felszerelhető. A motor 25-30 kilométeres sebességgel hajtja a biciklit, és 100 kilométerenként átlagosan 1,4 liter benzint fogyaszt.
1964. Mint köztudomású, 1963. március 22-én teljes amnesztiát kaptak az 1956- óta külföldön élő magyarok. Ennek hatása segített elűzni milliónyi téves elképzelést, előítéletet. Azóta tízezrével látogatnak haza a különféle országokban élő honfitársaink: mindjárt az első évben, vagyis tavaly, több mint negyvenezren érkeztek. Eszerint az ellenséges propaganda már kevésbé hat; ezek a látogatások a legjobb ellenszerei a különféle hazug rémhíreknek.
1974. A vidéki egyetem professzora személyesen készíti a statisztikát a beiratkozottak szociális helyzetéről. Egy ideig rendben is megy a kérdezés, mígnem az afrikai diákokhoz nem ér. Kérdi az elsőt: apja foglalkozása? Vadász. Ilyen rubrika nincs, a prof viszont szerencsére talál olyat, hogy „Mezőgazdasági foglalkoztatott”. Oda jó lesz. A következő apja törzsi varázsló. Újabb hiábavaló keresgélés, de viszont akad olyan rovat, hogy „szabadfoglalkozású értelmiségi”. Ez is jó lesz. A harmadik fiú apjának a foglalkozásával nagy a baj, ő ugyanis a törzs királya. De aztán a prof arca felderül, s behúz egy vonalat az „eltartott” kategóriába…
1984. Lássuk, mit kínál jövőre az Express utazási iroda? Az országon belül lesz számítógépes tábor, nyelvi tábor, horgászüdülés Velencén, autóstoppos találkozó Balatonszemesen, vitorlástanfolyam Kiliántelepen. És külföldön? Nyolc nap Szófiában hatezerért, hatnapos dzsesszfesztivál Varsóban ötezerért, öt nap Párizsban 14 ezerért, ugyanez Rómában 16 ezerért, egy 22 napos londoni nyelvtanfolyam pedig 34 ezer forintba kerül.
1994. Harmincegy halottja van a szajoli vasúti szerencsétlenségnek. Eddig ez a magyar vasút történetének legsúlyosabb balesete. December 2-án, 16 óra 46 perckor kisiklott a Szajol állomáson áthaladó Nyíregyháza–Budapest között közlekedő gyorsvonat második kocsija, majd a kocsik kb. 110 kilométeres sebességgel egymásba, illetve az állomásépületbe rohantak. Huszonheten a helyszínen vesztették életüket, négyen a kórházban haltak meg, 52-en pedig kisebb-nagyobb sérüléseket szenvedtek.
2004. Hetvenkét évesen próbálta meg kirabolni Szeged egyik legnagyobb bankfiókját Imre bácsi. Hogy miért? Azt mondta, elege lett. Családjával, élettársával is megromlott a kapcsolata, pénze se nagyon volt, így hát egy reggel fogta az útlevelét meg a riasztópisztolyát, két kocsmában ivott egy-egy szíverősítőt, majd betért a Takaréktár utcai fiókba. Sorszámot húzott, szépen megvárta, míg sorra került, majd átadott kétezer forintot, hogy 1500-at akar befizetni saját(!) számlájára, de ekkor pisztolyt rántott és elkérte a tíz- és húszezreseket. Aztán a pisztolyt szépen elcsomagolta, nyugodt léptekkel kiment, taxit hívott, de a várakozás közben elfogták. Az eset közderültséget váltott ki, főleg azért, mert a rabolt pénz nemhogy meglett, de a bankfiók még ötszáz forintot keresett is, ugyanis a kétezerből a nagy ijedtségben elfelejtettek visszaadni…
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu