Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Az okostelefonokra és a tudatos vásárlókra alapozta új riasztási és információs rendszerét a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH). Decembertől működik a NÉBIH Navigátor, amellyel a fogyasztók hatékonyan segíthetik az élelmiszer-biztonsági bajok felderítését.
Kép: NÉBIH navigátor mobil applikáció étel fényképezése étteremben 2014.12.17. fotó: Németh András Péter, Fotó: Nemeth Andras Peter www.napocska.eu
A NÉBIH új mobiltelefon-alkalmazásának köszönhetően a fogyasztók azonnal és könnyen bejelenthetik az általuk tapasztalt élelmiszer- biztonsági szabálytalanságokat a hatóságnak. Az egyelőre androidos okostelefonokon elérhető NÉBIH Navigátorral a vásárlók jelezhetik a vásárlás helyszínét és a probléma okát – például a lejárt minőségű vagy jelöletlen élelmiszert, az eladóhely higiéniai problémáit, a helytelen tárolást, bármilyen szokatlan vagy gyanús körülményt.
A telefonos híváson kívül hangalapú, e-mailes vagy fényképes bejelentési módok közül lehet választani. A NÉBIH Navigátor mindemellett számos más hasznos információval is szolgál, például automatikusan küldi az élelmiszerbiztonsággal kapcsolatos híreket, riasztásokat.
A hatóság mindenkit arra ösztönöz, segítse a szabálytalanságok felderítését, hogy az élelmiszerek megfelelő minőségben legyenek elérhetők a fogyasztók számára. A problémák bejelentése lehetőséget ad arra, hogy a vizsgálatot gyorsan és célzottan elvégezzék.
Akik a mobilapplikáció helyett a hagyományos telefont szívesebben használnák, számukra a hivatal zöldszáma továbbra is rendelkezésre áll: 06-80/263-244; míg a letölthető NÉBIH Navigátor linkje: www.nebih.gov.hu/navigator.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu