Ha büdös a koszt

Az okostelefonokra és a tudatos vásárlókra alapozta új riasztási és információs rendszerét a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH). Decembertől működik a NÉBIH Navigátor, amellyel a fogyasztók hatékonyan segíthetik az élelmiszer-biztonsági bajok felderítését.

Ország-világohgy2015. 01. 03. szombat2015. 01. 03.

Kép: NÉBIH navigátor mobil applikáció étel fényképezése étteremben 2014.12.17. fotó: Németh András Péter, Fotó: Nemeth Andras Peter www.napocska.eu

Ha büdös a koszt
NÉBIH navigátor mobil applikáció étel fényképezése étteremben 2014.12.17. fotó: Németh András Péter
Fotó: Nemeth Andras Peter www.napocska.eu

A NÉBIH új mobiltelefon-alkalmazásának köszönhetően a fogyasztók azonnal és könnyen bejelenthetik az általuk tapasztalt élelmiszer- biztonsági szabálytalanságokat a hatóságnak. Az egyelőre androidos okostelefonokon elérhető NÉBIH Navigátorral a vásárlók jelezhetik a vásárlás helyszínét és a probléma okát – például a lejárt minőségű vagy jelöletlen élelmiszert, az eladóhely higiéniai problémáit, a helytelen tárolást, bármilyen szokatlan vagy gyanús körülményt.

A telefonos híváson kívül hangalapú, e-mailes vagy fényképes bejelentési módok közül lehet választani. A NÉBIH Navigátor mindemellett számos más hasznos információval is szolgál, például automatikusan küldi az élelmiszerbiztonsággal kapcsolatos híreket, riasztásokat.

A hatóság mindenkit arra ösztönöz, segítse a szabálytalanságok felderítését, hogy az élelmiszerek megfelelő minőségben legyenek elérhetők a fogyasztók számára. A problémák bejelentése lehetőséget ad arra, hogy a vizsgálatot gyorsan és célzottan elvégezzék.

Akik a mobilapplikáció helyett a hagyományos telefont szívesebben használnák, számukra a hivatal zöldszáma továbbra is rendelkezésre áll: 06-80/263-244; míg a letölthető NÉBIH Navigátor linkje: www.nebih.gov.hu/navigator.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek