Jön a levél a banktól - Mi van, ha nem stimmelnek a számok?

"Ebből ugyan nem gazdagszunk meg!" címmel a Szabad Föld hetilap legfrissebb számában a hét témája a devizahitelesek számára érkező banki értesítők ügye. Egy biztos: a bankok nem kapkodták el!

Ország-világSZF-ajánló2015. 04. 30. csütörtök2015. 04. 30.
Jön a levél a banktól - Mi van, ha nem stimmelnek a számok?

A pénzintézeteknek április 30-ig kellett kiküldeniük devizahiteles ügyfeleik számára az elszámolási és forintosítási tájékoztatókat – a küldemények több mint felét, 1 millió 130 ezer levelet azonban csak az utolsó héten adták postára a bankok, vagyis ezekben a napokban kapjuk kézhez. Olyan ügyfél is jócskán akadt, aki meglepetéssel látta: már az értesítő érkezte előtt landolt a számláján egy titokzatos összeg, amelyhez utólag érkezett meg az egyszerű halandó által értelmezhetetlen „megoldó képlet”. Összeállításunkban néhány példával és praktikus tanácsokkal szolgálunk.

De mi van, ha nem stimmelnek a számok? Mármint a bank által küldött „végeredmény” és a mi kis házi számításunk. Első lépésként igényelhető részletesebb tájékoztatás – ezt kérhetjük személyesen, elektronikuson, valamint telefonos ügyfélszolgálaton keresztül. A hitelező az igényléstől számított öt munkanapon belül köteles ezt elküldeni. Amennyiben az adós szerint a részletesebb tájékoztatás sem stimmel, vagy reklamálni szeretne, panaszbeadványát 30 napon belül küldje el a banknak postai úton, faxon, illetve e-mailben, továbbá benyújthatja személyesen is. A Magyar Nemzeti Bank mellett működő Pénzügyi Békéltető Testület eljárását kizárólag abban az esetben veheti igénybe az adós, ha a panaszbeadványra kapott válasszal nem ért egyet, vagy 60 napon belül nem kap rá választ. Ebben az esetben kifogását pontosan indokolnia kell.

Az összeállítás az április 30-tól kapható Szabad Földben jelent meg, törlesztőrészlet-becslésekkel, esetleírásokkal, praktikus tanácsokkal.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek