Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Melyik a világ legnépszerűbb autója? Sokan a Corollára vagy a Golfra gondolnának, de nincs igazuk. Ford Focusból kelt el a legtöbb világszerte tavaly és tavalyelőtt is.
Fotó: Tom Nowak
Több millió ember pedig, tudjuk, hogy nem tévedhet, ugye? A világon mindenütt azonos néven kapható kompakt idén komolyabb ráncfelvarráson esett át, és ahogy az a Fordnál lenni szokott, nem elégedtek meg azzal, hogy alig látható apróságokat módosítanak csak. Egyértelműen felismerhető az új verzió a jellegzetes harcsaszáj alakú hűtőrácsról, mellyel úgy tűnik, mintha csak fel akarná zabálni az aszfaltot.
A belső tér két leggyengébb pontján szerencsére változtattak, nagyobb lett a központi kijelző és végre a kormányon található gombok is használhatóak. A helykínálat viszont kategóriaátlag alatti, nemcsak a hátsó pad szűkös, de elöl is passzentosan lehet elférni.
Mi a Focust a teljesen új, 1,5-ös, Ecoboost nevű, turbós, benzines motorral próbáltuk, ami papíron 182 lóerős teljesítménnyel kecsegtet. Nagy reményekkel nyomtam le először a gázpedált, de sajnos csalódnom kellett: erősnek erős, de messze nem érezni 180 lóerőnek. A 100-as sprintet 8,6 másodperc alatt futja, ami egyáltalán nem nevezhető kiemelkedőnek. Összehasonlításképp: a Mazda3-as remek (minden turbótól és trükktől mentes) kétliteres benzinese 120 lóerős és 8,9 alatt van százon.
Az érezhető erő hiányát viszont pótolja a remek futómű, ami az első generáció óta minden Focus sajátja. A kormányzás közvetlen, élvezetesen lehet kanyarogni vele.
Az alapmotor a díjnyertes egyliteres, benzines, én biztosan azzal vennék Focust, de én nem is megyek sokat egy évben. A Focus ötmilliós alapártól indul, ami rengeteg pénz, viszont a kategóriatársak sem olcsóbbak.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu