Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Kevés fájdalmasabb pillanat lehet az ember életében annál, mikor közeli hozzátartozója, szerette nem ismeri fel. Mikor a család szeme láttára sorvad el a nagyszülő, a szülő – és nem tehetünk ellene semmit. Már a neve is, hogy Alzheimer... – van benne valami alattomos.
Anne apja mindig is akkurátus ember volt. Mindig mindenre emlékezett, a pontos időt óra nélkül tudta. Aztán valami megváltozott. A dolgai elkezdenek eltűnni, már nem mindig ismeri meg a lányát vagy a vejét, hát még az újonnan érkezett gondozónőt. André lassan elveszti a talajt a lába alól, s vele együtt lánya is. Anne nehéz döntés előtt áll: intézetbe, otthonba adja- e apját, ahol megfelelően gondoskodnak róla, vagy tartsa maga mellett, ameddig csak lehet – szűkre szabva a saját életét, hogy apja a szerettei között lehessen.
Anne tépelődése sokak számára ismerős. Az Orlai Produkció előadása azonban mégsem az ő, hanem beteg apja szemszögéből ismerteti meg a történetet a nézővel. Nem csak az idős férfi nem érti, mi történik körülötte, mi sem tudjuk, ki kicsoda és milyen szándékkal közelít a beteghez. A lánya valóban magára hagyja, az élettársa valóban bántani akarja az idős embert? Aki egyáltalán: otthonában vagy a lánya lakásában él? Ám ami talán a legfontosabb: hol van a karóra?
Nem könnyű darab az Apa. Pillanatra sem engedi, hogy ellazuljunk, együtt szenvedünk a beteggel. Vele kutatjuk, ami még a való élethez köti. Hogy aztán tudomásul vegyük: tehetetlenek vagyunk az idő múlásával és a betegség lassú pusztításának tragédiájával szemben. Lukáts Andor lenyűgöző alakítását kissé beárnyékolja Hámori Gabriella tétova Anne-ja, ám ettől a darab az értékéből nem veszít.
Orlaiék a fiatal francia író, Florian Zeller darabját Gáspár Ildikó rendezésében állították színpadra. Abszurd bohózat – ahol inkább nevetünk, csak hogy ne sírjunk.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu