Buszos hajótöröttek

Ha fölszállunk egy buszra, feltételezzük, hogy az kellő időben elindul. Ezt remélte az az utas is, aki Egerben a Szeged felé tartó járatra vett jegyet. Csakhogy a busz lerobbant, s jó ideig nem mozdult a megállóból, a jegy árát pedig nem adta vissza a sofőr. Vajon jogosan tette? – kérdezi olvasónk.

Ország-világP. E.2017. 01. 18. szerda2017. 01. 18.
Buszos hajótöröttek

„Örültem, hogy elértem a buszt, hiszen az ünnepi menetrendben kevés a járat, s egy csatlakozást is el kellett csípnem Szolnokról. Egy idő után azonban feltűnt, hogy már indulnunk kéne, mégis a buszpályaudvaron rostokolunk” – írja olvasónk.

A sofőr szavaiból kivette, hogy a busz motorhibát jelez, és be sem indul. Miután fél órát fagyoskodtak a fűtetlen járműben, az utasok kezdtek türelmetlenkedni, s felvetették, hogy leszállnának, és kérik vissza a jegy árát, hiszen nem azért fizettek, hogy a megállóban üldögéljenek. A sofőr állította: nem válthatja vissza a jegyet, azt már beütötte a pénztárgépbe.

Akadt, aki két személyre 4400 forintot fizetett, s bár elcsípett volna egy másik járatot, nem maradt annyi pénze, hogy még egyszer kiadja ezt az összeget. A buszt aztán 40 perc után behúzta egy autómentő, végül megérkezett Egerből Szolnokra.

Csakhogy ott újabb baki történt…

– Mit tettem! – kapott a fejéhez a sofőr: a szolnoki pihenő reményében ugyanis automatikusan leállította a motort. Az pedig nem indult be többet. Néhány buszsofőr kolléga nekiveselkedett, de csak annyit értek el, hogy kitolták a peches járatot a buszpályaudvarról, így az egy szűk utcában képezett akadályt. Ideges telefonálás következett az újabb autómentő reményében, mindez sötétedés után, szentestén… Néhány utas ismét vacogásra rendezkedhetett be, s bár éppen indult egy másik járat Szeged felé, az ő jegyük a dél-alföldi társaság lerobbanó buszára szólt, így „fogságban” várták a mentést.

– A buszvezető szabályosan járt el, nem adhatta vissza a jegy árát – erősíti meg kérdésünkre a Dél-alföldi Közlekedési Központ munkatársa.

A rontott jegy visszavonására két perce van a sofőrnek, utána jogszerűen már nem tehet semmit. Ha egy busz elromlik, a menetjegy csak a mentesítő járatra érvényes. Az utas legfeljebb elállhat az utazástól, ekkor visszaigényelheti a jegyre kifizetett pénzt a társaságtól. A panaszosnak levelet kell írni a közlekedési központnak, és kérését kb. 15 napon belül elbírálják, s kedvező esetben visszautalják a pénzt – de csak utólag.

Ott helyben már nincs mit tenni…

Hát ez szomorú. Nem kéne változtatni rajta?

Ezek is érdekelhetnek