Az én képernyőm: Középső ujj

Már nehéz felidéznem, miért is tartottam valamikor Krizsó Szilviát tehetséges interjúkészítőnek. Hajdanában politikai műsorokat készített a köztévében, azokban fanyar egyénisége jól érvényesült. De amúgy ütős beszélgetésekre – amilyeneket például Mészáros Antónia, Kálmán Olga vagy Szöllősi Györgyi készített nemegyszer – nem igazán emlékszem. Aztán évekig nem tévézett, majd a legutóbbi időkben a Centrál Színházban beszélgetett különféle hírességekkel. Ezeket az ATV-ben, néhány hónapos fáziskéséssel most sorra adják – és hát igen vegyesek a benyomásaim. Krizsónál az arány: két jó kérdésre jut hat rossz. Pedig igyekszik, de olykor nehezen kapcsolódik a másik emberhez.

Ország-világUjlaki Ágnes2017. 03. 12. vasárnap2017. 03. 12.
Az én képernyőm: Középső ujj

A nagydumás, jó svádájú vendég a gyenge kérdező álma, hiszen egyedül is elviszi a hátán az estét. Ilyen volt például Alföldi Róbert vagy Majka, akik a maguk módján mindketten igen színes egyéniségek. S bár már rengeteg interjút láttam velük, mindig tudnak újat mondani. Különösen Alföldi tett ki magáért, aki vérbeli színházi emberként alighanem hamar rájött, hogy jobban teszi, ha kiveszi a kérdezője kezéből az irányítást. Rég láttam ennyire szellemesnek, jó fejnek, egyenesen brillírozott.

De az Eszenyi Enikővel folytatott KrizShow olyan pocsékra sikerült, hogy az ATV-nek le sem kellett volna adnia. Ha csak nem az volt vele a célja, hogy a csatorna nézőivel megutáltassa Eszenyit. Aki – nem is tudom, milyen megfontolásból – egyszerűen nem volt hajlandó együttműködni a műsorvezetővel. Mert igaz, hogy Krizsó még önmagát is alulmúlta, de erre lehetett volna az a válasz, mint Alföldié, hogy megmenti a műsort és duett helyett szólót játszik. Ehelyett Eszenyi undok volt, mísz, leplezni sem próbálta ellenszenvét a másik nő iránt. Aki meg ettől csak lefagyott, ideges nevetéssel próbálta oldani a hangulatot – például, amikor Eszenyi Enikő, a Kossuth-díjas színésznő, az egyik legfontosabb magyar színház igazgatója az egyik kérdésére a felmutatott középső ujja nemzetközi jelével válaszolt.

Nem volt hajlandó tangózni a legjobb magyar tangótáncossal, mert nyilván túl van életének azon a szakaszán, amit a tangó töltött be évekkel ezelőtt. Így Budai László kénytelen volt Krizsó Szilviával lejteni néhány lépést, aztán kényszeredett mosollyal, megszégyenülten távozni. Eszenyi nem volt hajlandó válogatni göncöket a ruhásbatyuból sem, amivel pedig a műsorvezető nem túl kedves módon az öltözködési stílusára célzott. Szóval, elterülve a fotelben utálkozott az egész világon és alakította a rosszkedvű dívát. Szinte megsajnáltam a másik nőt.

Láttuk még Palya Beát, olyannak, mint mindig. Sebestyén Balázst, aki jó formában volt: most nemcsak vagánynak és gyors eszűnek bizonyult, hanem okosan is beszélt. Nem tudom, kik vannak még hátra. De elgondolkodtató, hogy mennyire nehéz a talk-show műfaj. S milyen nehéz igazán megnyitni valakit. Amit Vitray annyira tudott és néha tudja Friderikusz is.

Nem akarok mindig Veiszer Alindával előhozakodni, de miért van az, hogy neki nincs szüksége sem verses paródiára, sem bolhapiaci göncök batyujára, sem öltöztetőbabára. (Ja, ez utóbbit találta ki a riporternő Majkának: egy játék babát kellett felöltöztetnie rugdalózóba. Valamiért igen jó ötletnek látszott ezt feladni a kisgyermekes apukának. Nem volt az.)

Az ATV egyre-másra szerződteti a nagyágyúkat: Hajdú Pétert, Csisztu Zsuzsát, Kárász Róbertet. Most már Krizsó Szilvia is beleillik ebbe a sorba…

Ezek is érdekelhetnek