Gyors, ami lassul

Az InterCity-vonatok a nyári hónapokban 4 óra 11 perc alatt küzdik le a Budapest és Pécs közötti távolságot. Ennek oka az, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a MÁVval összefogva Rétszilas, Tolnanémedi és Pincehely közelében belefogott a pályán három vasúti híd felújításába. A munkák miatt augusztus végéig vágányzár és vonatpótló busz lassítja az utasok mozgását.

Ország-világUngár Tamás2017. 07. 13. csütörtök2017. 07. 13.
Gyors, ami lassul

A Pécs és Budapest között utazók most abban reménykednek, hogy a felújítás után rövidebb lesz a menetidő. A vágányzár előtt ez 2 óra 50 percig tartott a baranyai megyeszékhely és a Keleti pályaudvar között, s mivel ez a távolság alig több mint 200 kilométer, a vonat átlagsebessége nem éppen 21. századi.

Megkérdeztük a MÁV-ot és a NIF-et, hogy a tervek szerint mikor robog majd olyan expressz a Budapest– Pécs vonalon, amely 115-125 perc alatt célba ér, de erre nem kaptunk választ. A mondatokból viszont egyértelműen kiderül, hogy egyelőre nem érdemes álmodozni a kétórás útról.

A pécsi vasutasok szerint a megújult hidakkal visszaáll a 2 óra 50 perces menetidő. Mellesleg ez azért sem boldogító, mert az expressz ezt az utat a hetvenes években 2 óra 25 perc alatt tette meg. Igaz, a vonat akkor kevesebb településen állt meg, és a Pécshez közelebb lévő Déli volt a végállomás. Amúgy a pécsieknek volt már ennél drámaibb élményük is a vonatközlekedés visszafejlődéséről: 2004-ben elindult a Pécs–Bécs gyors, akkor annak 6 óra 45 perc volt a menetideje, ám kiderült, hogy a múlt század harmincas éveiben a pécsiek 5 óra 8 perc alatt jutottak el a császárvárosba – gőzössel. Erre a visszalépésre csak részben adott magyarázatot az, hogy az ezredforduló után járó villanyvonat Kaposvár felé ment, ami félórás kerülő a Barcson átvezető úthoz képest. A bécsi gyors totyogását nem díjazta a piac, a járat érdektelenségbe fulladva öt év múlva kimúlt.

Arra sem kaptunk választ, mennyibe kerül most az elavult pályaszakaszok felújítása, azt viszont megtudtuk, hogy a munkákhoz számítunk az unió segítségére. A három híd felújítása 2,7 milliárdba kerül, s a költségek 85 százalékát az unió állja. Ungár Tamás

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek