![](https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17440141_auto_resized.jpg?ver1)
Ritkán fordul elő olyan olimpián, mint ami Böde-Bíró Blankával megtörténik
origo.hu
![](https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17440141_auto_resized.jpg?ver1)
Hiába a béremelés, mégsem talál elegendő munkaerőt a MÁV.
Mint hét elején kiderült, csaknem négyszáz embert azonnal fel tudna venni az állami vasút, hiszen nincs elég pénztáros, jegyvizsgáló, váltókezelő, tolatásvezető, járműszerelő, biztosítóberendezési és távközlési műszerész, mérnök és forgalmi szolgálattevő. A hatalmas állami cég 38 ezer embert alkalmaz, ezért is nyugtatnak, a 400 ember hiánya miatt sem kell aggódnunk járatkimaradás miatt.
De azért – jelezte Halasi Zoltán – a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének elnöke – a munkaerőhiány nem egyenletesen oszlik el az országban, a fővárosban például nagyobb gondot okoz.
A MÁV próbál megoldást találni a problémára: 50 pontos akciótervet dolgoztak ki. Ennek része például a munkaerőképzés, a szervezetfejlesztés és nem utolsósorban a bérrendezés. Például egy mozdonyvezető átlagfizetése havi bruttó 500 ezer forint, ahogyan a cég mérnökeié is, egy jegyvizsgáló pedig 277 ezer forintot kap.
Azonban még a magasabb fizetés sem tűnik vonzónak, ezért indíthatott újabb akciót a vasúttársaság: 35 ezer forinttal honorálják azt az alkalmazottukat, aki újabb dolgozókat csábít a MÁV-hoz.
origo.hu
borsonline.hu
she.life.hu
magyarnemzet.hu
vaol.hu
origo.hu
nemzetisport.hu
origo.hu
nemzetisport.hu
origo.hu