Száguldás 31 kilométeren

Óránként akár 160 kilométerrel is haladhatnak a vonatok 2018-tól a Püspökladány és Ebes közötti, 31 kilométeres szakaszon, amelynek korszerűsítése a napokban kezdődött.

Ország-világBalogh Géza2017. 09. 13. szerda2017. 09. 13.

Kép: Püspökladány, 2015. november 5. Egy vonat közlekedik Szajol felé a püspökladányi vasútállomásnál lévő felüljárón 2015. november 5-én. Elkészült a Szajol-Püspökladány közötti vasútvonal felújítása közel 121 milliárd forintból. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt, Fotó: Czeglédi Zsolt

Száguldás 31 kilométeren
Püspökladány, 2015. november 5. Egy vonat közlekedik Szajol felé a püspökladányi vasútállomásnál lévő felüljárón 2015. november 5-én. Elkészült a Szajol-Püspökladány közötti vasútvonal felújítása közel 121 milliárd forintból. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt
Fotó: Czeglédi Zsolt

Amint az alapkő letételekor elhangzott, 2020-ig a magyar kormány hazai és európai uniós forrásból mintegy 1500 milliárd forinttal támogatja a vasút fejlesztését, ennek része az említett vonalszakasz pályaépítési és biztosítóberendezési modernizálása, melynek költsége több mint 73 milliárd forint.

Első ütemben jövő nyárig a Kabáig tartó rész, illetve a Hajdúszoboszló és Ebes közötti szakasz, valamint az ebesi állomás felújítása készülhet el. A három állomást, Kabát, Hajdúszoboszlót és Ebest érintő 31 kilométeres kétvágányú szakasz 22,5 tonnás tengelyterhelésre lesz alkalmas, a biztonságos átkelést liftek, aluljárók szolgálják majd. A térségben további fejlesztések várhatók. A tervek szerint rövid időn belül villamosítják a Püspökladány–Biharkeresztes vasútvonalat, s megtörténnek a kezdő lépések a Budapest és Munkács közötti, átszállás nélküli vonatközlekedés megteremtése érdekében.
 

Ezek is érdekelhetnek