Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Hamarosan helyére kerül Magyarország hatodik legnagyobb hídja. A Győrt keletről elkerülő út részét képező műtárgynak köszönhetően napi kilencezer jármű kerül ki a városon átmenő forgalomból.
Az épülő új híd Győrszentiván kertváros és Győr–Bácsa között teremt közvetlen összeköttetést a három szakaszban megépülő 813-as főút részeként – az összesen 13,4 km hosszú győri keleti elkerülő út az M1-es autópályát fogja összekötni a szlovákiai Nagymegyer felé vezető 14-es főúttal. Az út – és benne a híd – lehetővé teszi azt is, hogy a tehergépjárművek rövidebb úton, gyorsabban, a várost elkerülve tudják megközelíteni az Audi Hungaria gyárat, valamint a Győri Ipari Parkot.
Az út megépítésével a város – főleg a Széchenyi híd és az Árkád előtti körforgalom – mentesül a Szlovákia, illetve Budapest felé közlekedő forgalom terhétől. Nem beszélve arról, hogy Vének, Kis- és Nagybajcs, valamint Vámosszabadi lakóinak sem kell átvergődniük Győrön, ha kocsival az ország közepe felé vagy felől utaznának.
A híd impozáns: egy kétezer tonnás szerkezet, amely a Mosoni-Duna felett vezeti majd át a forgalmat, s amelyen napi ötezer autó áthaladását jövendölik. Hossza 395 méter, 2×1 forgalmi sáv fut majd végig rajta, és kerékpárút meg járda kön?- nyíti meg a nem autóval közlekedők átkelését a Duna fölött.
Az acélóriást a parton szerelték össze – amióta júniusban a kivitelező látogatóközpontot nyitott a helyszínen, szombatonként az előre bejelentkezők is megcsodálhatják a mérnöki remekművet.
Szeptember végétől pedig megindul a híd végső helyére tolása. A kész szerkezetet egy ezertonnás hidraulikus nyomó fogja a helyére tolni. A folyamat több hétig, de nem megfelelő időjárás esetén több hónapig is eltarthat – őszi-téli programnak remek egy híd helyretolásának a megtekintése.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu