Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Se vége, se hossza az amerikai elnökválasztást meghekkelő oroszok „kálváriájának”, nincs nap, hogy az amerikai sajtóban ne hoznának le újabb, hitelt érdemlőnek tűnő részletet az üggyel kapcsolatosan.
Kép: 1250439 Russia, Moscow. 09/30/2012 Facebook founder and CEO Mark Zuckerberg walks on Red Square in Moscow. Photo courtesy of Facebook press service. -/RIA Novosti, Fotó: RIA Novosti
A nagy műszaki-informatikai vállalatok sorra kezdik felfedni, hogyan és milyen mértékben torzította az orosz propaganda a 2016-os amerikai választást.
A Facebook nyilvánosságra hozta, hogy körülbelül milyen nagyságrendben vásároltak posztokat az orosz propagandához. Eszerint az orosz trollokhoz/propagandához nagyjából 80 ezer poszt köthető a 2015 júniusa és 2017 augusztusa közötti időszakban. Ezzel szinte egy időben a Google is bejelentette, hogy a Youtube-on 18 különböző csatornára összesen több mint ezer propagandavideót töltöttek fel, amelyek alkalmasak voltak arra, hogy torzítsák az elnökválasztás kimenetelét.
A Twitter felfüggesztett 2752 fiókot, az összeset, ami az orosz Internet Research Agency nevű céghez köthető, illetve megtiltotta a Russia Todaynek és a Sputniknak, hogy hirdetési felületeket vásároljanak a szolgáltatásban.
E két eset valószínűleg csak az első néhány csontváz, amely kidőlt a világhálóból. E vallomások különösen annak fényében érdekesek, hogy a Facebook vezére egy évvel ezelőtt alaptalannak nevezte a feltételezést, miszerint orosz trollok arra használták volna a közösségi oldalt, hogy befolyásolják az amerikai belpolitikát.
Többek közt Mark Zuckerberg cége is azon vállalatok közé tartozik, amelyek nem tekintenek magukra médiaszolgáltatóként, s azt mondják, ők csak a felületet adják a tartalmak megjelenéséhez, így nem vonatkoznak rájuk szigorú szabályok például az oldalaikon megjelenő hírek valóságtartalmát illetően.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu