Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Három és fél év: nagyjából ennyit késtek tavaly a magyar vonatok. Összesen 1 831 556 perccel később érkeztek meg, mint ahogyan az a menetrendben szerepelt – derült ki a MÁV adataiból, amelyeket az Indexnek küldtek el, miután a lap közérdekű adatigényléssel fordult a cégóriáshoz.
Kép: Hevesvezekény vonat bzmot járatritkítás máv államvasutak közlekedés sín utazás szármyvonal forgalom 2012 05 23 Fotó: Kállai Márton
Ez nagyjából hasonló adat a korábbi évekéhez képest. Járatokra lebontva a számokat kiderül, hogy a vonatok 11,55 százaléka késett az előző években, átlagolva pedig 15,2 percet késtek a járatok.
Könnyen lehet azonban, hogy a késéseket illetően még rosszabb a helyzet, a MÁV ugyanis még pontosnak számítja azt a vonatot, amelyik „csak” 5 perc 59 másodpercet késik.
A legrosszabbul – a vasúttársaság adatai szerint – azok jártak, akik a főváros és Pécs vagy Szeged között utaztak. A Budapest–Szeged közötti járatok negyede nem volt pontos tavaly, a Budapest–Pécs szakaszon 28 százalékban késtek a szerelvények.
Biztató, hogy a késést az infrastruktúra fejlesztésével kiküszöbölhető okok eredményezik, például felsővezeték-szakadás, pályahiba. A kormány most úgy tervezi, a következő négy évben is önti a pénzt a vasútba, négyezer milliárd forintot szánnak fejlesztésre.
Az Index cikkére reagált a MÁV is, szerintük a cég jól érzékelhető változásokon ment át, amit alátámaszt, hogy egyre népszerűbb a vasút az utazók körében: 2016-ban 2,3 millióval többen utaztak vonattal, mint 2015-ben, de tavaly is egymillióval nőtt az utazók száma az előző évhez képest. Kiemelték azt is, hogy azokon a szakaszokon, ahol a legjelentősebbek voltak a késések, még nem végeztek pályafelújítást vagy éppen folyamatosak a munkák – ezért nem látszanak az eredmények.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu