A sok lesújtó oktatási hír után végre egy jó is érkezett: ügyesen szerepeltek a magyar gyerekek a nemzetközi szövegértési felmérésen. De így is lehetne továbbfejlődni, az iskolák között még mindig hatalmas a különbség.

Még értik a szöveget - A gyengébb iskolák szereplése megerősíti a magyar oktatást gyakran érő kritikát

A negyedik évfolyam sok szempontból fordulópont a gyerekek tanulási folyamatában: többek között az olvasás terén is. Eddigre már jól tudnak olvasni a diákok, ami a további tanulásban, önálló ismeretszerzésben elengedhetetlen.

A Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS – magyarul Nemzetközi Olvasás és Szövegmegértési Vizsgálat) éppen ezért a 10 éves gyerekek szövegértését vizsgálja, a legutóbbi felmérésen pedig kiemelten jól szerepeltek a magyar nebulók – adja hírül a Magyar Nemzet. A felmérésben ötven ország majd’ 320 ezer tanulója vett részt, itthon 4623 diák töltötte ki a tesztet. Most a 13. helyre kerültünk – öt éve a 20. helyen álltak a magyar tanulók.

A felmérés rámutat, azok a gyerekek értik jobban a szövegeket, akik otthonában sok a könyv vagy az olvasásra használható elektronikus eszköz, illetve azok, akik szülei szívesen és sokat olvasnak. Befolyásolja az eredményt a szegénység is: a hátrányos helyzetű térségekben rosszabbul teljesítettek a diákok, mint azok, akik „elit” iskolába járnak.

Ez megerősíti a magyar oktatást gyakran érő kritikát, az iskolák nem segítenek abban, hogy a gyerekek kompenzálják az otthonról hozott hátrányokat. A magyar gyerekek 37 százaléka hátrányos helyzetű iskolába jár. Akik ilyen intézményben tanulnak, átlagosan 522 pontot értek el a teszten, míg a jobb iskolák diákjai – szintén átlagosan – 579-et.
 

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.