Szállásvágyak rizikóval

Utazási iroda helyett sokan már maguk foglalnak szállást, mondván, az interneten ez csupán néhány kattintás. Vajon megtévesztheti-e az utazót az online szállásfoglalás? Egy nemzetközi vizsgálat szerint a becsapós reklámok miatt nem árt résen lenni.

Ország-világPalágyi Edit2019. 03. 07. csütörtök2019. 03. 07.
Szállásvágyak rizikóval

A vizsgálat szerint nem ritkaság, hogy a vendég megérkezve az online lefoglalt szállásra, azzal szembesül, hogy az ígért tengerparti panoráma helyett kénytelen beérni a szűkös szobácskával, aminek ablaka a szomszédos tűzfalra néz. De – mint a következő levélrészlet is bizonyítja – nem csak külföldön érheti kellemetlen meglepetés a pihenni vágyót. „A népszerű alföldi fürdővárosban foglaltam le egy apartmant, s nem gyanakodtam, ugyanis a honlapon a legszebb arcát mutatta a szálláshely. Nagy csalódás volt, hogy végül egy alagsori szobát kaptunk, ahol penészvirágokat rajzolt a falra a beázás a fölöttünk lévő fürdőszoba miatt. A dohos szag beleivódott a ruháinkba, még otthon is éreztük” – panaszolja olvasónk.

Az európai szállásfoglalások több mint kétharmada már a világhálón bonyolódik le. Ez kényelmes megoldás, de nem szabad bedőlni a tetszetős, trükkös fotóknak és ígéreteknek. A nagy szálláskeresők rendre csőbe húzták az interneten foglalókat – állapította meg a brit versenyhivatal vizsgálata. Visszatérő stikli, hogy a szálláshelyek előbb túlárazták a szolgáltatásaikat, majd abból állapították meg az „óriási kedvezményt”. Előfordult, a szállásközvetítő azzal sürgette foglalásra az internetezőket, hogy azt a hotelt aznap már sokan megnézték, tehát a nagy érdeklődés miatt érdemes lecsapni a még szabad szobákra. Angliában olykor a rejtett költségeket is elhallgatták a leendő vendég elől. Az egész Európára kiterjedő felmérés szerint a „becsali” reklámok állításai máshol sem feltétlenül valósak, érdemes hát körültekintően dönteni.

Továbbá nem árt, ha elolvassuk a vendégek friss értékeléseit a szállásközvetítő weboldalon. Sokszor már abból kiderül például: a négycsillagos hotel valójában kempingszínvonalú; csak szólam, hogy a szálloda gyerekbarát; a wellness alatt a folyosó végi zuhanyzót értik; a légkondit hírből sem ismerik. Érdemes tüzetesen tanulmányozni a szobafoglalás és -lemondás feltételeit (akkor is, ha idegen nyelvű a szöveg), nehogy ráfázzunk. Ha nincs más megoldás, utólag fordulhatunk a fogyasztóvédelemhez. Nem meglepő, hogy drágább a szállás akkor, ha a díjmentes lemondás lehetőségét választjuk, s olcsóbb, ha azonnal és jó előre kifizetjük az egész díját – ezzel is jár némi kockázat. Ritka pech, de előfordult, hogy egy soproni hotel azután is vett fel foglalásokat, miután bezárták, így az érkező vendégek csak a bereteszelt ajtókon dörömbölhettek. Azok a magyar turisták sem fogják elfelejteni a máltai nyaralásukat, akik egy nem létező apartmanba fizettek be, s ezzel csak a helyszínen szembesültek. Kereshettek sürgősen új szállást, persze borsos áron…

FOTÓ: SHUTTERSTOCK

Ezek is érdekelhetnek